איזה סוגי אתרים קיימים? איזה אתר העסק שלכם צריך?

במאמר זה אסקר את (רוב) סוגי האתרים הקיימים אותם תוכלו להקים. אז..

איזה סוגי אתרים קיימים?

ישנם סוגי אתרים רבים שאפשר לבנות לעסק שלנו, אך לפני שנבחן ונכיר כל אחד מהם, חשוב שנבין קודם כל מה היא מטרת בניית האתר שלנו. 

כדי לכוון יותר טוב, נשאל את עצמנו את השאלות הבאות:

  1. מה מטרת האתר שלי? מה אני רוצה להשיג? חשיפה? לידים? רכישות?
  2. מי קהל היעד שלי?
  3. לאיזה מטרות הולך לשמש האתר? לשיווק אורגני או פרסום ממומן? 
  4. האם יש לי הרבה תוכן או יהיה לי בעתיד?
  5. איזה סוגי שירותים הולכים להיות מוצעים אצלי באתר?
  6. איך האתרים של המתחרים שלי נראים? מה הם מציעים?

רק אחרי שענינו על שאלות אלה (ומומלץ מאוד לא לוותר עליהן), נבחן את סוגי האתרים הקיימים:

דף נחיתה – Landing Page

דף/עמוד נחיתה הוא לרוב עמוד יחיד המשמש בעיקר למטרות פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק ומתמקד בהשארת לידים (פרטי לקוחות). 

מטרת עמוד הנחיתה היא לתת ללקוח הפוטנציאלי כמות מידע מספקת לגבי המוצר/שירות שבו הוא מתעניין ולנסות למשוך אותו כמה שיותר להשארת פרטים בעמוד. 

לכן בעמודים מסוג זה לרוב נראה 2-3 טפסים למילוי פרטים אשר יתפסו נפח משמעותי בעמוד, בנוסף למלל מועט ותמונות מרשימות.

אתר תוכן – Web Content

באמצעות אתר תוכן, נוכל להנגיש תוכן מקצועי לציבור הרחב ולאו דווקא למכור בצורה שיווקית ישירה. 

אתר זה בעצם מבוסס על מערכת ניהול תוכן אשר מאפשרת לנו להוסיף ולערוך תוכן לתוך האתר ובכך לקדם את החשיפה האורגנית שלנו בתוצאות מנועי החיפוש.

אתר תוכן לרוב ייראה פחות מרשים מאתר תדמית, אך אין ספק שמבחינה מקצועית, אתר תוכן ממקם אותנו כ’אוטוריטה’ בתחומינו ומעלה את רמת הרצינות של העסק.

בנוסף, ברגע שאנחנו מעלים לאתר תוכן איכותי ומעניין, גולשים שוהים יותר זמן באתר ובכך אנו מגדילים את הסיכוי לשיפור דירוג האתר מבחינת גוגל.

אתרי תוכן אינם מוגבלים במספר העמודים והפוסטים והם דורשים תחזוקה שוטפת באתר. 

אתר תדמית – Corporate Website

אתר זה נועד בעיקר להתרשמות הלקוחות מן העסק, החברה או הארגון. 

לרוב סוג אתר זה יכיל מידע על העסק, השירותים או המוצרים שהוא מציע, תחומי התמחות של העסק ולעיתים מידע משלים על בעלי העסק או החברה.

לרוב אתרי תדמית יוגבלו ל-8-10 עמודי תוכן. זהו סוג של בנייה “חד פעמית” מאחר שאין צורך בתחזוקה שוטפת למעט שינויים ושיפורים מעת לעת.

להבדיל מאתר תוכן, אתר תדמית נבנה ומעוצב על מנת להרשים ויציג בתוכו מידע שיווקי ולא תוכן מקצועי וכמו כן לא נועד על מנת לקדם את העסק באופן אורגני במנועי החיפוש.

מיני סייט – Mini Site

מיני סייט או בעברית אתרון, דומה במעט לדף נחיתה, והוא משמש אותנו לפרסומים בגוגל ומנועי חיפוש אחרים.

לרוב אתר זה יכיל בין 1-5 עמודים אשר בנוסף לתוכן השיווקי הרגיל, יכללו גם פרסומים על מוצרים/שירותים חדשים או במבצע על מנת להניע לפעולה את הגולשים ולגרום להם להשאיר פרטים באתר. 

המיני סייט לא נועד על מנת להחליף את האתר ראשי של העסק, אלא מתמקד בשיווק מוצר או אירוע מסויים והבאת הגולשים לאתר באמצעות קמפיין שיווקי.

אתר חנות וירטואלית מקוונת – E-commerce

אתר חנות או אתר מסחר אלקטרוני, הוא אתר המאפשר מכירה וקנייה מקוונת של מוצרים באתר באופן ישיר.

היתרון המשמעותי של אתר חנות וירטואלית, הוא שהחנות מהווה נגישות עבור כלל הגולשים, מכל מקום שיבחרו ובכל עת שיבחרו.

יתרונות נוספים הם חסכון בכוח אדם, עלויות השכרת מקום ועוד. 

בעידן של היום, יותר ויותר צרכנים עוברים לבצע את הרכישות שלהם דרך האינטרנט. לכן, אם ברצונכם להקים חנות ולמכור מוצרים או פריטים, מומלץ לחשוב על האופציה הזו כאופציה נוספת אם לא מועדפת.\

פורטלים – Web portal

פורטל הוא אתר תוכן שמשלב בתוכו מידע בתחום מסויים או במספר תחומים.

לעומת אתר תוכן רגיל אשר מתרכז בנושא אחד עיקרי, פורטל יעסוק פעמים רבות בנושאים מגוונים.

דוגמאות לכך יהיו פורטלי החדשות הגדולים בארץ, אשר מכילים בתוכם גם אזורים של מידע על ספורט, בריאות, כלכלה, תרבות, ילדים ועוד. 

הקמת אתר פורטל הוא אינו תהליך פשוט – מכיוון שפורטל הוא אתר דינאמי ויש לעדכן אותו באופן קבוע – האתר צריך להיות מבוסס על מערכת ניהול נוחה וידידותית למשתמש על מנת שעורכי התוכן בפורטל יוכלו לערוך ולעדכן תכנים בקלות. 

אתרי web2.0 ורשתות חברתיות

אתרי ווב 2.0 הם בעצם אתרי ‘דור שני’ של שירותים – אתרים דינאמיים שמאפשרים לגולשים לקחת חלק פעיל בתכני האתר. 

המונח web2.0 הוטמע בשנת 2004 בעת הכנות לכנס בנושא חידושים בתחום האינטרנט והוא בעצם אומר, שבעוד הדור הראשון של אתרי האינטרנט כלל לרוב אתרים קבועים המכילים תכנים שהוזנו באתר ע”י מנהלי או בעלי האתרים, הרי שהדור השני של אתרי האינטרנט מציע גישה פתוחה הרבה יותר ומשתף את הגולשים ביצירת והזנת התכנים.

כיום אנחנו יכולים לראות אתרי ווב 2.0 רבים והם מגיעים בתצורות רבות כמו למשל: אתרי בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, אתרי המלצות, צ’אטים וכו’. 

היתרון של אתרי ווב 2.0 ורשתות חברתיות, הוא שהם מושכים גולשים רבים וגורמים להם להישאר זמן ממושך באתר ובכך מעלים את רמת הדירוג של האתר לפי מנועי החיפוש.

כיום מבין סוגי אתרי הווב 2.0, בולטים במיוחד אתרי הרשתות החברתיות אשר מאפשרים לגולשים ליצור קשרים חברתיים, לשתף סטטוסים, לינקים, להקים קהילות, לשמוע ולשתף על אירועים, ליצור מפגשים ועוד ועוד. דוגמאות מפורסמות לאתרי רשתות חברתיות הם פייסבוק, לינדקאין, יוטיוב וכו’ אשר תופסות נתח שוק רחב של אנשים וזמני שהייה ממושכים של הגולש הממומצע.

הקמת אתרי ווב 2.0 ורשתות חברתיות יכולה לקחת זמן ממושך ועבודה אינטסיבית, אשר מחייבת תכנון נכון של בניית האתר לפני הקמתו והשקעה יומיומת ביצירת מומנטום והבאת גולשים לאתר.

לסיכום

לאחר שעניתם על השאלות בהתחלה (מהי מטרת האתר, מי הוא קהל היעד, סוגי שירותים וכו’) ולאחר שהכרתם את כל סוגי האתרים הקיימים, תוכלו לעשות את ההתאמה.

אם עדיין לא הצלחתם להבין איזה אתר הכי טוב עבורכם, השאירו פרטים ואחזור אליכם לשיחת ייעוץ איכותית על האתר המתאים ביותר עבורכם 🙂


אהבתם את המאמר? אשמח לשמוע בתגובות!

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לשאול כאן או להשאיר פרטים ואחזור אליכם 🙂


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)