בונים אתר בוורדפרס? הנה 5 דברים שחייבים לבדוק לפני שמתחילים

בניית אתר בוורדפרס

מזל טוב! החלטתם להקים אתר.. מה עכשיו?

הנה לפניכם 5 דברים שחשוב לבדוק לפני שאתם מתחילים לבנות אתר בוורדפרס:

שלב 1 – הצבת מטרות ותקציב (סוגי אתרים)

שלב 2 והכרחי ביותר – מחקר מתחרים מעמיק – זה יחסוך לכם המון בהמשך.

שלב 3 – איך למצוא חברה לבניית אתרים שתתאים לעסק או למותג שלנו?

שלב 4 – קניית דומיין ושרת אחסון

שלב 5 – קידום האתר – SEO Search Engine Optimization


 

שלב 1 – הצבת מטרות ותקציב לבניית האתר

הצבת מטרות

כדי לחסוך זמן יקר והמון כסף, לפני שנפנה לבעל/ת מקצוע, עלינו להגדיר בצורה מדוייקת מה המטרה שלנו בבניית אתר ולאיזה שימוש אנחנו צריכים אותו. במילים אחרות – מה אנחנו בעצם רוצים להשיג באמצעות האתר? חשיפה? לידים? מכירות? 

עבור כל מטרה ישנו סוג מסויים של אתר שנוכל להתאים אליו. למשל:

  • דף נחיתה – לרוב עמוד יחיד המשמש בעיקר לפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק – מתמקד בהשארת לידים.
  • אתר one page – כשמו כן הוא, אתר של עמוד אחד עם כמה אזורים ותפריט שנגלל מטה (נשים לב: במידה ויש לנו יותר מביטוי אחד בו אותו נרצה לקדם בגוגל, אופציה זו לא מומלצת, מכיוון שאתר מסוג זה קשה לקדם בגוגל בצורה אורגנית – עוד על ביטויים ומילות מפתח בהמשך)
  • אתר תדמית – אתר שנועד להתרשמות הלקוחות מן העסק/ חברה. אתר זה מכיל מידע על העסק, השירותים שהעסק מציע, תחומי התמחות של העסק ולעיתים מידע משלים על בעל העסק או החברה. ניתן לכלול באתר תדמית גם מוצרים. לרוב אתרי תדמית יוגבלו ל 8-10 עמודי תוכן.
  • אתר תוכן – אתר שבא להנגיש תוכן מקצועי לציבור הרחב ולאוו דווקא למכור בצורה שיווקית ישירה. אם נרצה להיות ממוקמים במקומות גבוהים בגוגל במילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלנו, נרצה לבחור בסוג אתר זה.
  • אתר חנות וירטואלית מקוונת – אתר המאפשר מכירה וקנייה מקוונת של מוצרים באתר. 

ומה לגבי התקציב? 

בבניית אתרים יש שני פרמטרים עיקריים שיכולים להשפיע על המחיר: 

  1. סוג האתר – לרוב דפי נחיתה יהיו הכי זולים וככל שנעלה ברמת המורכבות באתר, רמת הפיצ’רים והווידגיטים, כמות העמודים והדפים, איכות העיצוב, כמות התוספים ועוד פרמטרים נוספים – נשלם יותר.

אז למה נוצר פער שכזה? זה בדיוק מביא אותנו לפרמטר השני במשוואה: 

  1. מי בונה לנו את האתר?

כאן נכנס פרמטר האיכות ורמת המקצוענות של האתר. ברור לנו שככל שנרצה שהאתר שלנו יהיה יותר איכותי ומקצועי, נצטרך לשלם יותר. 

העניין הוא כזה, מכיוון שעולם בניית האתרים הוא עולם פרוץ, כל אחד יכול לבנות היום אתרים. ישנם אפילו נערים שעושים את זה אחרי שעות בית הספר ונוכל בקלות למצוא מישהו כזה ולשלם לו סכום סביר. 

מהצד השני, יש מומחים רבים בתחום בניית אתרים שנמצאים בעסק כבר כמה שנים טובות ועושים עבודה מצויינת ולכן כדי להשיג את הזמן שלהם, נצטרך לשלם יותר. 

כי ככה זה בכל תחום: לכל אחד מאיתנו יש את הספר (מספרה) המועדף עליו שהוא מוכן לשלם עבורו יותר, את המסעדה עם האוכל האיכותי לעומת מסעדת מזון מהיר או את חנות המותגים שמוכרת את הבגדים היחידים שאנחנו הכי אוהבים ויושבים עלינו הכי טוב. 

אז אם עולם בניית האתרים הוא עולם פרוץ, למה שלא אקים בעצמי אתר וזהו?

שאלה טובה! 

בעצם, הכל מסתכם בעניין של זמן.

אם יש לכם זמן פנוי, אתם ודאי יכולים ללמוד איך להקים את האתר שלכם בעצמכם. העניין הוא, שרוב העסקים מעדיפים לקחת מישהו שיעשה את זה ויחסוך מהם את הזמן ואת כאב הראש העתיד לבוא. 

החלטתם בכל זאת להקים אתר לבד? אל תפספסו את המדריך המלא לעבודה עם וורדפרס.


שלב 2 – ביצוע מחקר מתחרים מעמיק בתחום בניית אתרים בוורדפרס

בשלב זה נתחיל לבדוק מי המתחרים שלנו? האם יש להם אתר? באיזה מקומות הם עולים בגוגל? איזה סוג אתר יש להם? איך הוא נראה? במידה וזהו אתר תוכן, מה התוכן המוצג שם? מהן מילות המפתח בהן התרכזו?

נתרכז בפרטים הקטנים – בעת החיפוש, נשים לב לדברים כמו:

  • סגנון עיצוב האתר, באילו צבעים המתחרים שלנו משתמשים ואילו תחושות צבעים אלה מעבירים
  • אילו קטגוריות קיימות בתפריט הראשי ואילו בתפריט הנפתח
  • נעשה רשימה או צילומי מסך על מנת שנוכל להראות את הדוגמאות הללו למי שיעצב עבורנו את האתר.


שלב 3 – סקר חברות/ פרילנסרים לבניית אתרים בוורדפרס

חיפוש קצר בגוגל של צירוף המילים “בניית אתרים”, מיד יוביל אותנו ל12,600,000 תוצאות – נכון לחודש מרץ בשנת 2020. 

כמובן שבנוסף לחיפושים בגוגל, ישנם אינספור קבוצות בפייסבוק אשר שופעות במעצבי ובוני אתרים.

אז איך אפשר לדעת במי לבחור?! במיוחד בשנה שבה בחירות היא עניין רגיש במיוחד (עד כה 3, הישארו מעודכנים). כמה טיפים כללים – 

  • נסתכל על עבודות קודמות – מה יש לחברה הזו להציע? אילו אתרים הם כבר בנו? נכנס ונבדוק האם עיצובים קודמים תואמים פחות או יותר את הסגנון שאנחנו מעוניינים בו.
  • ניצור קשר ונשאל שאלות – תהליך בניית אתר זהו תהליך שיכול להסתיים תוך מספר שבועות קצרים או להימשך מספר חודשים ארוכים. 

לא נרצה להגיע למצב בו אנחנו צריכים “להיתקע” עם מישהו חסר סבלנות שינסה לקצר תהליכים על חשבוננו. לכן, כבר בשיחת הטלפון הראשונית מומלץ לשאול שאלות ולראות האם אנחנו נענים בתשובות מפורטות ומסבירות פנים, או בתשובות קצרות רוח וחסרות סבלנות. 

ננסה להבין האם זה מישהו שנוכל לסמוך עליו שייתן לנו מענה ושירות טוב. ייתכן ובעלי מקצוע שכאלה, ידרשו יותר כסף, אך לפעמים עדיף לשלם יותר ולקבל הסבר מפורט ושקט נפשי.

  • נחפש המלצות מחברים/משפחה/קבוצות בפייסבוק – רוב הסיכויים שמתישהו, אחד מבני המשפחה הקרובה/רחוקה של כל אחד מאיתנו, אחד מהחברים או מישהו מהעבודה, בנה אתר אינטרנט עבור העסק שלו. נוכל להתייעץ איתו ולקבל חוות דעת על השירות שהוא קיבל. 

במידה ולא מצאנו מישהו כזה, לא חסרות קבוצות בפייסבוק בהן ניתן למצוא אינספור המלצות על אנשים פרטיים או חברות גדולות. 


 

שלב 4 – רכישת דומיין וחבילת אחסון 

 

בחירת דומיין – או בעברית שם מתחם – הוא שלב קריטי ביותר עבור החשיפה העתידית שלנו ברשתות החיפוש – נרצה לבחור שם קצר וקליט שמרמז על העיסוק שלנו ואחד כזה שניתן למצוא בקלות.

  • האם לבחור ב- co.il או com? כמובן שחוץ משני אלה, ישנם עוד אופציות כגון: net, org וכו’, אך אלו הן שתי הסיומות הנפוצות ביותר. הסיומת com, הינה סיומת בינלאומית בה נבחר אם נרצה להקים אתר אשר פונה לקהל יעד בכל העולם וכך נגדיל את החשיפה שלנו. הסיומת co.il, היא סיומת ישראלית בה נבחר אם העסק שנרצה לקדם נמצא כאן בישראל ובכך נגדיל את החשיפה כאן בארץ. 
  • אל תשכחו לוודא שהשם שבחרתם לא קיים כבר!

לקריאה נוספת ומאמר מפורט על איך לבחור שם דומיין.

חבילת אחסון – ישנן אינספור פלטפורמות אשר מציעות חבילות אחסון במחירים זולים ובמחירים קצת פחות זולים. לרוב נעדיף לבחור בחבילת אחסון מהירה שלא תתקע לנו את האתר, וחבילה אשר מציעה שירות ותמיכה במקרה של תקלות.  

אני אוהבת ומשתמשת בשרת האחסון של חברת SiteGround ומאוד מרוצה.


 

שלב 5 – קידום האתר – או בשפה המקצועית SEO Search Engine Optimization 

אומרים שאם אתה רוצה להחביא גופה, המקום הכי טוב לעשות זאת יהיה בעמוד השני בחיפוש בגוגל. 

אני חושבת, שלא משנה אם יש לנו עסק קטן או גדול, עלינו לשאוף להיות בעמוד הראשון בגוגל. 

עם עבודה נכונה ומחקר טוב, כל אחד יכול לעשות זאת. האתגר הוא, שזה דורש המון זמן ועבודה. לכן, אם מאוד חשוב לנו להיות בתוצאות הראשונות, עלינו לשקול לפנות לבעל מקצוע שיעזור לכם בעניין הזה. 

מקום טוב להתחיל ממנו עד שנוכל להפקיד את המשימה בידיים מקצועיות יותר, הנה לכם כמה משימות שנוכל לבצע בעצמנו: 

1. בחירת מילות מפתח – אלו בעצם המילים או הביטויים שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים בגוגל, ועלינו לקדם אותן באתרים שלנו על מנת שנוכל להופיע במקומות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לנו. 

את סוגי מילות המפתח נחלק ל-4 סוגים וניקח לדוגמא מאפיית עוגות הממוקמת בכפר סבא בשם “סבא האופה”:

    • מילות מפתח סביב שם המותג – לגולשים שמכירים אותנו ומחפשים אותנו בגוגל (סבא האופה)
  • מילות מפתח סביב המוצר – מיועד למשוך גולשים שמחפשים מוצרים או שירותים שאנחנו מספקים אבל לא מחפשים את המותג שלנו ספציפית (עוגיות, קונדטוריה בכפר סבא, מאפיה בכפר סבא)
  • מילות מפתח של בקשת מידע ושירותים משלימים – מיועד ליצור ביקוש אצל גולשים אשר חיפשו דברים דומים ולא בהכרח את המוצרים/שירותים שלנו (מתכון לעוגת גבינה
  • מילות מפתח ‘זנב ארוך’ – לרוב שאילתא שכוללת בתוכה את מילות המפתח שלנו (איפה יש מאפייה בכפר סבא, מאפיות טובות בכפר סבא, עוגות טבעוניות בכפר סבא וכו) 

 

2. אסטרטגיית תוכן – תכנון נכון של התוכן שהולך לעלות לאתר הוא שלב קריטי בו ננסה להתמקד בתוכן הרלוונטי ביותר לעסק שלנו, אשר יוכל לקדם אותנו ונכלול בו את מילות המפתח הכי רלוונטיות לעסק שלנו.

  • באילו נושאים נרצה להתמקד
  • אילו מילות מפתח הכי חשוב לנו לקדם 
  • האם נצטרך לרכוש ידע מסויים או הסמכה כדי לכתוב בנושא?
  • האם נרצה להביא כותבים אורחים למאמרים?
  • האם נצטרך כותבי תוכן מקצועיים?
  • האם התוכן שאנחנו רוצים לדבר עליו רלוונטי ללקוחות שלנו?
  • באיזו תדירות יעלה מאמר אצלנו באתר?
  • באילו פלטפורמות נוספות אצטרך לפרסם את המאמר על מנת לקבל עוד חשיפה? 

 

3. היררכיה נכונה מקפיצה מיקומים – לאחר שביצענו מחקר מתחרים מעמיק, כעת נקח דף ועט (כן כן ממש ככה) ונתחיל ב”אילן היחסים” שלנו. בראש הדף נמקם את הקטגוריות החשובות ביותר ולאט לאט נרד בהיררכיה.

נקח שוב את דוגמת סבא האופה שלנו. 
בניית אתר וורדפרס

באמצעות תכנון נכון של היררכית האתר שלנו, גוגל מבינה יותר טוב מה המומחיות שלנו, ובכך מקטלגת אותנו כאוטוריטות באותו תחום. 

בנוסף תכנון נכון מאפשר לנו להדגיש לגוגל אילו עמודים חשובים יותר ואילו עמודים חשובים פחות.

4. הצבת פירורי לחם (Bread Crumbs) בעמודים ומאמרים

באמצעות פירורי לחם יוכלו הגולשים שלנו להבין איפה מתחילה ההיררכיה ואיפה היא מסתיימת. 

לדוג’:

עמוד הבית סבא האופה >> עוגות >>  עוגות גבינה >> עוגת גבינה ופטל

דוגמא נוספת מהאתר שלי:


המאמר הזה עזר לכם? יש לכם שאלות נוספות? אשמח לשמוע מכם בתגובות 🙂 

יש לכם חברים שבדרך להקים אתר בוורדפרס? עזרו להם ושתפו איתם את המאמר הזה ?️‍♀️


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)