חדש! תכנית ׳ריאליטי ווב׳ - דוקו שדרוג אתר כבר באוויר! בואו לצפות בחלק הראשון

איך לבחור שם דומיין

מה זה דומיין ואיך לבחור שם דומיין לעסק?

לפני שנתחיל, חשוב לדעת שבחירת דומיין או בעברית שם מתחם (כן כן, תבדקו אותי) הוא שלב קריטי ביותר עבור החשיפה העתידית של האתר ברשתות החיפוש. עלינו לבחור שם קצר וקליט שמרמז על העיסוק שלנו ואחד כזה שניתן למצוא בקלות.

לצפייה בסרטון (אותו התוכן כמו במאמר, רק בוידאו):

מה זה דומיין ואיך לבחור שם דומיין לעסק?

מה זה בעצם דומיין?

דומיין הוא בעצם הכתובת של האתר שברשותנו. באמצעות הכתובת הזו אנשים יודעים איך להגיע אלינו, ממש כמו כתובת של בית. ככל שהכתובת שלנו תיהיה יותר קליטה לזכירה וכמה שיותר קרובה לתחום העיסוק שלנו, ככה ידעו למצוא אותנו טוב יותר ולשייך אותנו לתחום המקצועי שלנו.

איך בוחרים שם דומיין לעסק?

לפני שנתחיל, חשוב לדעת שבחירת דומיין או בעברית שם מתחם (כן כן, תבדקו אותי) הוא שלב קריטי ביותר עבור החשיפה העתידית של האתר ברשתות החיפוש. עלינו לבחור שם קצר וקליט שמרמז על העיסוק שלנו ואחד כזה שניתן למצוא בקלות.

איך בוחרים שם דומיין ב-4 צעדים פשוטים?


1. שלב סיעור מוחות

נקח מחברת ונרשום בה כל דבר שקשור אלינו או לעסק שלנו, למשל:
  • השם שלנו בעברית/אנגלית
  • העיסוק העיקרי שבו אנחנו הולכים לעסוק
  • תכונות אופי שנרצה להעביר ללקוחות (מקצועיות, איכותיות, אמינות, אכפתיות
  • נחפש מילים נרדפות לעיסוק שלנו 
  • נתרגם את העיסוק שלנו לשפות אחרות 
  • נחפש מילים שקשורות או נרדפות לעיסוק שלנו 

2. שלב ההצלבות והחיבורים

לאחר שרשמנו הכל, ננסה לעשות כמה שיותר הצלבות וחיבורים. נקריא בקול ונסמן שמות שנראים לנו מתאימים, מיוחדים או סתכם כאלה שמתגלגלים על הלשון.

3. שלב ההצגה

כעת, נציג את השמות בפני חברים ומשפחה ונראה מה דעתם. מספיק שמישהו מהם יזרוק לנו אות אחת שלא חשבנו עליה ושם סביר יהפוך לשם המושלם לדומיין.  מומלץ להציג את השמות לאנשים חיצוניים, אנשים שלא מכירים אותנו ואת העיסוק שלנו ולשאול מה דעתם. נחמד אפילו לומר שם מסויים ולראות מה התחושות שהם מקבלים בלי לדעת מה המקצוע שלנו.

4. שלב הבדיקה

כולנו מכירים מצב שעולה לנו לראש רעיון משוגע שאנחנו בטוחים שהולך להיות סטארטאפ מסחרחר ופתאום חבר קוטע את כל הטוב הזה ואומר “אבל כבר יש כזה”. מעצבן נכון???  אז בואו נעשה שכאן זה לא יקרה. שלב הבדיקה בא לוודא שהשם שבחרנו אינו תפוס כבר. באתר איגוד האינטרנט הישראלי, באיזור Whois נוכל להריץ בדיקה האם הדומיין שבחרנו כבר תפוס או לא. יש עוד היבט שחשוב לבדוק והוא לוודא שאין זכויות יוצרים, פטנט או קניין רוחני על שם הדומיין שבחרנו. נוכל לבדוק זאת באתר המשפטים הישראלי.

יש כבר שם כזה אבל בסיומת אחרת

ישנן לא מעט דוגמאות לעסקים קטנים למשל, שהחליטו לקחת שם דומה לחברה גדולה. זהו מצב שיכול לבוא לטובתנו אך גם לרעתנו במקרה ונרצה לגדול בהמשך. חשוב לבחור שם שיכול ללוות אותנו שנים רבות כי לאחר שבחרנו שם לדומיין שלנו, העברת שם דומיין אמנם ניתנת לשינוי, אך זוהי פעולה מורכבת יחסית שתדרוש עזרה מבעל מקצוע.

האם לבחור בסיומת co.il או com? 

סיומת דומיין בעצם נותת לגוגל אינדיקציה ופרטים על העסק ועל קהל היעד שלנו. לכן חשוב לשדר לגוגל מי הקהל שנרצה להיחשף אליו הכי הרבה. הסיומת co.il, הינה סיומת ישראלית אשר יוצרת הכוונה לקהל יעד ישראלי. נבחר בסיומת זו אם העסק שנרצה לקדם נמצא כאן בישראל ובכך נגדיל את החשיפה כאן בארץ.  הסיומת com, היא סיומת בינלאומית פופולרית, ולא מתמקדת במדינה מסויימת ולא מזוהה עם אף מדינה או אזור. נבחר בסיומת זו אם נרצה להקים אתר אשר פונה לקהל יעד בכל העולם וכך נגדיל את החשיפה שלנו במנועי החיפוש.  לקריאה מורחבת ניתן לקרוא את המאמר באיזו סיומת כדאי לבחור לדומיין אתר? האם לבחור ב- co.il או com?

כמה נקודות שחשוב לזכור לפני שנסגרים על שם:

  1. מומלץ לבחור שם קצר שניתן לאיית בקלות 
  2. בחרו שם שמרמז על מהות העסק (עבור עסק של מדריכת יוגה, נכניס את המילה yoga בדומיין)
  3. לא לבזבז יותר מידי זמן בבחירת השם – כן, זהו חלק חשוב מאוד אך לא נשכח שרוב האנשים יגיעו לאתר שלנו דרך מנועי החיפוש או רשתות חברתיות ופחות מחיפוש ישיר של הדומיין שלנו בגוגל.

אהבתם את המאמר? הוא עזר לכם? אשמח לשמוע בתגובות! יש לכם שאלות נוספות? כתבו לי למטה 🙂 
עוד במדריך
פוסטים אחרונים

חלק 1 פרק 4 – יצירת צ׳קליסט והצבת דד-ליין לפרויקט

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 2 – סקר לקוחות

חלק 1 פרק 1 – למי התכנית מתאימה?

שיעור 15 – קידום בגוגל ויוטיוב – חוזרים להתחלה

שיעור 14 – ניתוח נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *