שיעור 3 – מחקר מתחרים בגוגל | מדריך קידום אורגני יצירתי 2021

מחקר מתחרים, קידום אורגני, קידום בגוגל

שיעור 3 – מחקר מתחרים בגוגל

אחרי שעשינו מחקר מילים והתחלנו להבין פחות או יותר איזה מילות מפתח וביטויי זנב ארוך אנחנו רוצים לקדם,

עכשיו ננסה להבין איזה תוכן המתחרים שלנו כבר הוציאו בנושא ונלמד מזה.

אז יאללה, שנתקדם? 😉

 


בשלב זה נבצע מחקר מתחרים – נכנס לגוגל ויוטיוב ונראה מה קורה.

על מה אנשים כותבים?

איזה סרטונים הם מעלים?

איך הם קוראים לכותרות של המאמרים והסרטונים?

כמה אנשים צפו בסרטונים?

האם יש תגובות?

באיזה מקומות הם מפרסמים?

 

ניתן לבחון מתחרה אחד עיקרי או שניים ולהתבונן לעומק.

איפה עוד הם מפרסמים?

מי הקהל שלהם?

האם יש להם קהילות בפייסבוק בהם הם מפרסמים?

 


איסוף מידע ב’ – מחקר מתחרים

בחלק השני של איסוף המידע, יש כמה שלבים שנרצה לעשות:

1. פותחים קובץ שיטס – צמצום מילות מפתח

לאחר שעשינו מחקר מילים והגענו לרשימה של מילים בהן נרצה לקדם את האתר והעסק שלנו, עכשיו אנחנו רוצים לצמצם את הרשימה הזו ולבחור מתוכה מילות מפתח עיקריות איתן נרצה להתחיל בקידום האתר שלנו.

אם ננסה כבר מההתחלה להתפזר להמון מילות מפתח, אנחנו מהר מאוד נלך לאיבוד. לכן כדאי להתמקד בכמה מילים שכולן משרתות וקשורות אל אותו הנושא הראשי עליו אנחנו רוצים לדבר. 

לדוגמא, 

כאשר רציתי להוציא מדריך על שדרוג אתרים, ידעתי שמילת המפתח הראשית שלי תיהיה: שדרוג אתרים 

ועבור כל חלק במדריך, אצטרך לבחור מילת מפתח משנית.

לפני שבחרתי אילו מילות מפתח ישוייכו לאיזה חלק במדריך, כתבתי אותן בקובץ שיטס: 

 

שדרוג אתרים, קידום אתרים, קידום אורגני

 

 

אלו כמובן אינן המילים הסופיות, אבל זו התחלה טובה שאותה ארצה לבדוק לעומק.

להורדת טמפלייט קובץ אקסל מחקר מתחרים (כולל הדוגמא שלי) 

2. פותחים גיליון – ‘מחקר מתחרים’

בשלב הבא, באותו הקובץ, נפתח גיליון חדש בשם ‘מחקר מתחרים’ ושם נזין את מילות המפתח שאספנו.

נמספר את השורה הראשונה ובעמודה אחת נכתוב ‘ממומן’. 

המטרה בשלב הזה הוא בעצם לבדוק מי מהמתחרים שלנו נמצאים במקומות הראשונים בגוגל בצורה אורגנית ובצורה ממומנת.

ככל שיש יותר מודעות עבור מילת מפתח, נוכל להבין שיהיה כנראה יותר מאתגר לטפס למעלה במילת מפתח זו, כי יש לה ביקוש גבוה. אבל זה כמובן לא מפחיד אותנו. 

כשאנחנו יוצרים תכנים יצירתיים ואיכותיים ומתמידים בכך, לאורך הזמן נראה איך אנחנו מצליחים להתקדם במיקומים בגוגל, גם במילות מפתח חזקות.

שדרוג אתרים, קידום אורגני בגוגל, מחקר מתחרים

3. מחקר מתחרים בגוגל

בשלב הזה,

אנחנו מתחילים לחפש כל מילת מפתח בנפרד (בחלונית נסתרת בגוגל) ובודקים:

  • האם יש מודעות ממומנות? כמה?
  • מי נמצאים במקומות הראשונים בצורה אורגנית?
  • איזה אתרים תמיד נמצאים במקומות הראשונים במילות מפתח דומות או משיקות?
  • איזה שמות הם נתנו לכותרות?

בסופו של דבר, אמור לצאת משהו כזה:

מחקר מתחרים

 

4. מחקר מתחרים (טיפה) לעומק

אחרי שזיהינו אתרים שחוזרים על עצמם פחות או יותר,

אפשר לשוטט באתרים ובמאמרים הספיציפיים שהצליחו להתקדם ולראות מה הם כתבו, באיזו שפה הם מדברים, למי ואיך הם מדברים וכו’.

 

חשוב מאוד! לשים לב לא לבזבז יותר מידי זמן על השלב הזה.

זהו שלב חשוב אך יחד עם זאת, לפעמים הוא עלול לשאוב אותנו. 

אז אפשר לשוטט ולראות מה אחרים כותבים ואיך, אך חשוב להשקיע את הזמן שלנו בכתיבה ויצירת תכנים איכותיים, יותר מאשר לראות מה קורה אצל המתחרים.

ממליצה לצפות בסרטון על קידום בעזרת יוסט SEO, לקבל הצצה על איך נכון לכתוב מאמרים ולהתחיל לזהות את הדפוסים האלה במאמרים של המתחרים שלכם.


זהו שיעור 3 על איסוף מידע ומחקר לפני שמתחילים בכתיבת התכנים.

שיעור 2 – איסוף מידע א’: מחקר מילים

שיעור 3 – איסוף מידע ב’: מחקר מתחרים

שיעור 4 – איסוף מידע ג’: מחקר קבוצות פייסבוק

שיעור 5-  איסוף מידע ד’: סקר לקוחות


קידום אורגני ויצרתי בגוגל, בא לך גם?

איך אפשר לוודא שאתם באמת מבצעים את הכל?

איך תדעו שאתם מתקדמים בתהליך ולא סתם צופים בעוד סרטון?

 

בדיוק בשביל זה,

אני רוצה להזמין אתכ׋ לתכנית ליווי קבוצתית,

שתתן לכ׋ תמיכה בתהליך קידום האתר שלכ׋,

ותעזור לכ׋ להמשיך גם כשקשה.

 

כל הפרטים לגבי התכנית נמצאים כאן – תכנית לווי קידום אורגני יצירתי בגוגל.

אשמח לראות אתכ׋ בתכנית ולסייע לכ׋ להתקדם בגוגל, להפסיק לעבוד קשה ולהתחיל למשוך אליכ׋ את הלקוחות שבאמת מתאימ׊׋ לכ׋ 🙂

 


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

קידום אורגני, קידום בגוגל, קידום אורגני SEO, איך להתקדם בגוגל, SEO, קידום אתרים, פיתוח יצירתיות, איך לחשוב יצירתי, קידום ביוטיוב.

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

הרשמו לניוזלטר וקבלו תכנים מגניבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)