חדש! תכנית ׳ריאליטי ווב׳ - דוקו שדרוג אתר כבר באוויר! בואו לצפות בחלק הראשון

elementor guid, מדריך אלמנטור 2020 , לניקס, lenix, contact form שיר ויצמן,

שיעור 10: טופס ליצירת קשר + התקנת תוסף Lenix

שימוש בטפסים ליצירת קשר היא אחת הדרכים המרכזיות שלנו להשיג פרטים נחוצים של הלקוחות שלנו לשם התחלת תהליך המכירה ותקשורת עם לקוחות.

לצפייה בסרטון (אותו התוכן כמו במאמר, רק בוידאו):

שיעור 10: טופס ליצירת קשר + התקנת תוסף Lenix

טופס ליצירת קשר – Contact form

שימוש בטפסים ליצירת קשר היא אחת הדרכים המרכזיות שלנו להשיג פרטים נחוצים של הלקוחות שלנו לשם התחלת תהליך המכירה ותקשורת עם לקוחות.

בכל אתר חשוב שיהיה (לדעתי) לפחות טופס ליצירת קשר אחד בו הגולשות יוכלו להשאיר את הפרטים שלהן ולתת לנו לחזור אליהן.

מיקום ותדירות טופס ליצירת קשר באתר

יש חשיבות גדולה למיקום הפיזי באתר וכן מספר הפעמים בהם יופיעו טפסים ליצירת קשר במהלך האתר שלנו.

מצד אחד, נרצה שיהיו מספיק מקומות בהם יוכלו הגולשות בכל רגע נתון למצוא טופס ולהשאיר פרטים במידת הצורך.

מצד שני, לא נרצה שיהיו טפסים מרובים שיעמיסו על האתר שלנו יותר מידי.

לכן חשוב להפעיל שיקול דעת לפי סוג האתר שאנחנו מעוניינות לבנות והסטייל שלו.

באתרי תדמית נוכל להשאיר טופס-שניים בעמוד הראשי ואולי טופס בפוטר/עמוד ליצירת קשר.

באתרים גדולים יותר עם עמודי שירותים/הרצאות/מוצרים/בלוג, ניתן להשאיר טפסים בכל מיני מקומות באתר, קבועים או זזים, מימין או משמאל, משולבים בתוך המאמר, מוצגים בתפריט צדדי (סיידבר) או כטופס פופאפ קופץ.

אז…. Let’s Go!


איך להוסיף Contact form באלמנטור?

זה פשוט מאוד.

אנחנו נכנסות לעמוד או לטמפלייט בו נרצה להטמיע טופס ליצירת קשר > תפריט 9 נקודות > מושכות פנימה אלמנט שנקרא ‘טופס’.
עבור השיעור הזה אני אקח טמפלייט מוכן של דף נחיתה שיצרנו בשיעורים קודמים ואכניס פנימה טופס ליצירת קשר חדש.

טופס ליצירת קשר,

עיצוב הטופס

את זה נוכל למצוא בסגנון, כמו שלמדנו עד עכשיו באלמנטור.

כמובן שתוכלו לעצב את הטופס איך שתרצו, בסרטון המצורף אני מראה איך לעצב ולשנות את הסגנון, הצבעים ועיצוב הטופס עצמו.

Contact form, טופס ליצירת קשר


שדות הטופס

כאן נוכל להגדיר את:

  • סוג (טקסט, טלפון, אימייל) – בהתאם לכך הטופס “ידע” האם הפרטים שהגולשות השאירו תואמים את רצונינו 
  • תווית – שם התווית הכללית (ניתן לבטל באמצעות הכפתור תווית בתחתית האזור)
  • טקסט פנימי – התוכן שיוצג בתבניות הטופס עצמו. מומלץ להוסיף כוכבית (*) לצד הפריטים שחובה למלא
  • חובה – האם חובה למלא אזור זה או לא
  • אפשרות להוספת פריטים
  • גדלים שונים של הטופס

פעולות אחרי שליחה

אז הוספנו טופס באתר, יופי. עכשיו מה הולך לקרות עם כל הפרטים שגולשות שמות באתר שלנו?

  1. אימייל

    עבור מי הפרטים של ממלאי הטופס יישלחו?

    אם זה האתר שלנו, נרצה להכניס שם את המייל הפרטי או העסקי שלנו.
    אם זה אתר של לקוחה, נרצה לשים שם את המייל שלה.

  2. הפניית URL

    כאשר גולשת משאירה פרטים באתר שלנו, היא מקבלת באופן אוטומטי עדכון שהטופס נשלח בהצלחה, במידה והיא מילתה את כל הפרטים בצורה נכונה כפי שהגדרנו בטופס.
    יש לנו אפשרות, בנוסף לאישור הזה, להעביר את הלקוחה לעמוד אחר, בו נוכל להודות לה על ההרשמה שלה ולהניע אותה לפעולה נוספת באתר שלנו בין אם זה להפנות אותה לעמודי פוסטים רלוונטים, עמוד מוצרים ספיציפי או בחזרה לעמוד הבית הראשי.
                       
         ——->   

  3. פופאפ

    במידה ונרצה להודות לגולשת על השארת הפרטים אך נרצה שהיא תמשיך לגלול באותו העמוד בו שהתה קודם לכן והשאירה פרטים, נוכל להציג לה פופאפ קופץ ואולי להוסיף גם שם כפתור הנאה לפעולה, כך שתיהיה לה האפשרות לבחור האם לעבור לעמוד המוצע או לסגור את הפופאפ ולהישאר בעמוד הנוכחי.
     
             ——->     

  4. הוספה לרשימת תפוצה

    כאן יש לנו בעצם אופציה לשלוח גולשת באופן אוטומטי לרשימת הניוזלטר שלנו במקום להוסיף אחת אחת באופן ידני.

    עבור הפעולה הזאת תצטרכו להוציא את מפתח API מחברת הניוזלטר בה אתן נמצאות, או לחילופין לפתוח Webhook חדש בזאפייר – Zapier.


שמירת נתונים באמצעות התוסף לניקס – Lenix

על מנת לייצא לקובץ csv את רשימת כל הגולשות שהשאירו פרטים באתר שלנו, נצטרך להתקין תוסף שיאסוף עבורנו את הפרטים.

אחד התוספים הפופולריים ביותר לביצוע הפעולה הזאת הוא התוסף Lenix.

נתקין את התוסף ונראה שהתווספה לנו רובריקה שנקראת ‘לידים מטפסי אלמנטור’ בלוח הבקרה.

כעת נוכל לראות את כל הטפסים שמותקנים אצלנו באתר:

לניקס, lenix

נלחץ אישור פרסום לטופס שיצרנו וניתן לו את התנאים המתאימים. 

לאחר מכן נמלא את הטופס בפרטים לדוגמא ונראה את הפופאפ/הפניית URL שהטמענו.  

נגש בחזרה לאזור הטפסים בלוח הבקרה ונשים לב שהתווספה לנו מספר פניה בטופס הרלוונטי:

מצד שמאל נוכל לייצא את הרשימה שלנו לקובץ CSV. 

וזה הכל לשיעור של היום, נתראה בשיעור הבא 🙂 


אהבתן את השיעור הזה? אשמח לשמוע בתגובות! כמו כן תוודאו שאתן לא מפספסות את מדריך אלמנטור למתחילות.

חדשות בוורדפרס? קבלו את המדריך המלא לבניית אתרים – מדריך וורדפרס למתחילים.

עוד במדריך
פוסטים אחרונים

חלק 1 פרק 4 – יצירת צ׳קליסט והצבת דד-ליין לפרויקט

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 2 – סקר לקוחות

חלק 1 פרק 1 – למי התכנית מתאימה?

שיעור 15 – קידום בגוגל ויוטיוב – חוזרים להתחלה

שיעור 14 – ניתוח נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *