חדש! תכנית ׳ריאליטי ווב׳ - דוקו שדרוג אתר כבר באוויר! בואו לצפות בחלק הראשון

ניתוח נתונים

שיעור 14 – ניתוח נתונים

אחרי שהכנו ויצרנו את כל התכנים, העלנו ופרסמנו אותם, כעת אנחנו רוצים לבצע ניתוח נתונים ולהיות במעקב תמידי על - איזה סרטונים אנשים הכי אהבו? בשיעור הזה נלמד איזה נתונים אפשר להוציא ממערכות המעקב של גוגל: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ' קונסול ויוטיוב אנליטיקס.

לצפייה בסרטון (אותו התוכן כמו במאמר, רק בוידאו):

שיעור 14 – ניתוח נתונים

ניתוח נתונים

אחרי שהכנו ויצרנו את כל התכנים, העלנו ופרסמנו אותם, כעת אנחנו רוצים לבצע ניתוח נתונים ולהיות במעקב תמידי על – איזה סרטונים אנשים הכי אהבו?

לאיזה מהם הכי הגיבו? מה קיבל הכי הרבה צפיות? איזה מאמרים או סרטונים התקדמו בגוגל וביוטיוב? מה מקבל צפיות אורגניות באופן קבוע?

בשיעור הזה נלמד איזה נתונים אפשר להוציא ממערכות המעקב של גוגל: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ’ קונסול ויוטיוב אנליטיקס.

אז יאללה, שנתקדם? 😉

אם עשינו עבודה מדוייקת ועקבית, עם הזמן נוכל לראות עלייה בהקלקות האורגניות שמגיעות לאתר ולערוץ שלנו מגוגל ויוטיוב.

צריך לזכור שזהו מרתון לטווח ארוך ולא ספרינט. 

הנתונים שנאסוף יכולים לסייע לנו בשיפור התכנים הרלוונטיים וקידום האתר והערוץ שלנו בגוגל.

כאן נוכל להשתמש בגוגל אנליטיקס, גוגל סרץ’ קונסול ויוטיוב אנליטיקס.

גוגל אנליטיקס

הדבר הראשון שנגלה לפנינו כאשר אנחנו מתחברים לגוגל אנליטיקס אלה הנתונים הבאים:

משתמשים/ מבקרים חדשים בגוגל אנליטיקס – Users 

אלו הם מבקרים שנכנסו לאתר שלנו בפעם הראשונה או לאחר תקופת זמן מסויימת וביצעו בו פעולה אחת לפחות.

כלומר, מספר האנשים החדשים והחוזרים שביקרו באתר במשך זמן מוגדר כלשהו.

הספירה הזו מתבצעת עבור משתמשים שנכנסו לאתר ממכשיר ספיציפי, שהו באתר תקופת זמן מסויימת וביצעו פעולה אחת לפחות באתר שלנו.

במידה ואותו משתמש נכנס לאתר, יצא ואז נכנס אליו שוב – אותו משתמש עדיין ייחשב כמשתמש אחד.

במידה והוא נכנס מאותו חשבון אך ממכשיר אחר, מהמובייל למשל, הוא ייחשב משתמש נוסף.

סשנים – Sessions 

הספירה של סשנים מתייחסת בעצם לפעולות שגולשים ביצעו ולא למספר המשתמשים.

כל סשן נמשך 30 דק (ספירה אוטומטית שניתנת לשינוי) ולא משנה אם גולש ביקר בעמוד אחד או עשרה – זה ייחשב לסשן אחד.

באונס רייט – Bounce Rate 

זהו בעצם אחוז הנטישה של גולשים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו מבלי לגלוש בדפים אחרים.
ואת הנתון מחשבים כך: מספר הגולשים שביקרו בדף אחד בלבד, חלקי סך כל המשתמשים שנכנסו לאתר.
כמובן שאנחנו נרצה לשאוף לאחוז נטישה נמוך יותר.

משך זמן ביקור ממוצע באתר – Session Duration 

הנתון הזה מספק לנו את משך הזמן בממוצע שמשתמשים נמצאים באתר שלנו לפני שיוצאים ממנו.
כמובן שהשאיפה שלנו היא זמן שהייה ארוך יותר, מה שעוזר לנו “להוכיח” לגוגל שהתכנים באתר שלנו רלוונטיים ובסופו של דבר להתקדם בגוגל! 🙂

בסרטון מעלה אני מדגימה איזה נתונים נוספים ניתן למשוך מגוגל אנליטיקס 🙂

גוגל סרץ’ קונסול

גוגל סרץ’ קונסול זהו כלי מדהים מבית גוגל שמאפשר לנו לקבל מידע על החיפושים והחשיפה האורגנית שלנו כאשר גולשים מחפשים שאילתות בגוגל ומגיעים אלינו.

בעזרת המדריך הבא ניתן לבצע חיבור האתר לגוגל סרץ’ קונסול.

ניתוח נתונים, גוגל סרץ קונסול

ניהול הסרטונים – אנליטיקס של יוטיוב

גם באנליטיקס של יוטיוב אנחנו יכולים להוציא לא מעט מידע על הסרטונים שלנו שיעזור לנו להמשיך להתקדם ולהבין מה מעניין אנשים.

פשוט ניגש לערוץ שלנו > ניהול הסרטונים > אנליטיקס ושם נוכל לצפות בנתונים של כל סרטון בנפרד או של כל הערוץ באופן כללי.


כמעט סיימנו – מסמנים V ב-צ’קליסט!

זהו שיעור אחד לפני אחרון – כבר מריחים את הסוף (שהוא בעצם רק ההתחלה 😉 ) 

קובץ טמפלייט להורדה למחקר מילים ומתחרים והכנת תכנית פעולה


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

עוד במדריך
פוסטים אחרונים

חלק 1 פרק 4 – יצירת צ׳קליסט והצבת דד-ליין לפרויקט

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 2 – סקר לקוחות

חלק 1 פרק 1 – למי התכנית מתאימה?

שיעור 15 – קידום בגוגל ויוטיוב – חוזרים להתחלה

שיעור 14 – ניתוח נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *