מה הם קישורים חיצוניים (קישורים יוצאים) – External Links?

קישורים יוצאים / קישורים חיצוניים / external links

ישנם שלושה סוגי קישורים עיקריים כשמדובר בבניית אתרים:

  1. קישורים פנימיים בתוך האתר

  2. קישורים חיצוניים שמפנים מאתרים אחרים לתוך האתר שלי

  3. קישורים חיצוניים שמפנים החוצה לאתרים אחרים מתוך האתר שלי

היום נדבר על הסוג השלישי: קישורים חיצוניים שמפנים החוצה מתוך האתר. כלומר – קישורים יוצאים.


אז מה זה קישורים חיצוניים / קישורים יוצאים – External Links?

קישורים יוצאים – כשמם כן הם – הם כל אותם הלינקים שמקשרים החוצה מהאתר שלכם לאתרים אחרים.

קישורים יוצאים נקראים באנגלית External links כמו גם Outbouns Links.

נשאלת השאלה – למה שאני אקשר מהאתר שלי החוצה? זה הרי יחליש את דירוג האתר שלי, יגזול ממני כוח של מיץ קישורים ויחזק את המתחרים שלי.


ובכן, יש שני דרכים להסתכל על זה (כמו על כל דבר בחיים)

גישה ראשונה שאומרת – אני אבצע קישורים פניימיים בתוך האתר שלי וכך אשאיר את חוזק הלינקים אצלי. 

לגישה הזאת יש כמה סיבות למה בעלי ומקדמי אתרים עלולים לחשוב כך:

1. חשש מאיבוד לקוחות 

כשגולשים נכנסים לאתר שלכם, מן הסתם תרצו שהם יישארו בו כמה שיותר. בין אם זה לקרוא את כל המאמר שכתבתם, להשאיר פרטים באתר או לרכוש מוצר מסויים. 

הרי שאם תוציאו אותם החוצה מהאתר שלכם, הם עלולים לשכוח לחזור.

2. עזרה למתחרים

אם אתם חושבים לקשר לאתרים מסויימים בנישה שלכם, כנראה שחלק מהם הם בעצם המתחרים שלכם וקישור אליהם יכול לשלוח תנועה לאתר שלהם ובנוסף לעזור להם בדירוג שלהם בגוגל.

3. שמירת כוח הדף – PageRank 

כפי שאני מסבירה במאמר על קישורים פנימיים, לכל קישור באתר יש כמות “כוח” מסויימת. הפנייה החוצה עלולה לגרום ל”בזבוז” מיץ הקישורים על אתרים אחרים במקום לקשר לדוג’ למאמר אחר בתוך האתר.

4. סיכון בקישורים “רעים” – הפניית קישורים לאתר אחר עלולה לסכן אותנו בקישורים שבורים או לא אמינים. עם הזמן אתרים מסויימים יורדים מהאוויר והקישורים הופכים לשבורים או מקבלים דירוגים רעים לאחר שהאתר המקושר החליף ידיים ומשמש כאתר scam וכדומה.

 


גישה שנייה שאומרת – דווקא כן להוציא קישורים החוצה ודרך זה לחזק את האתר שלי כאוטוריטה בתחום בו אני רוצה להתמקצע.

הסיבות העיקריות שתומכות בגישה הזאת:

1. חווית גלישה לקורא

ניקח את הדוגמא של המאמר הזה, בו אני כותבת על קישורים חיצוניים (יוצאים). במאמר שלי אני רוצה לתת לכם, הקוראים, סקירה רחבה ככל האפשר של התחום. אבל אם במאמר שלי פתאום אני מציינת תכנים כמו – מה ההבדל בין קישורים חיצוניים לקישורים פנימיים? ולי באתר עדיין אין מאמר כזה. אז מה אני יכולה לעשות?

אני כמובן יכולה לשבת ולהתחיל לאסוף את כל המידע שקיים על הנושא הראשי של הכתבה וגם על נושאים נלווים ללא סוף.

אבל אתם ודאי מבינים שזה לא ריאלי. שהרי לא אוכל לכתוב על הכל. מה גם שזה יאריך לי משמעותית את הכתבה ובסופו של דבר יבלבל ויסיט אתכם מהנושא המרכזי של הכתבה. 

אז אם השאלה מה ההבדל בין קישורים חיצוניים לקישורים פנימיים? חשובה מספיק כדי שאתן לה התייחסות אך אני לא רוצה שהיא תגזול לי נפח משמעותי באתר. אני יכולה לקשר לאתר אחר שאני סומכת עליו והתוכן שנמצא שם איכותי ואמין מבחינתי. כך למשל החלטתי לקשר כאן למאמר של Backstageincome שמסבירים באופן מעולה את ההבדל בין Inbound vs Outbound Links (קישורים חיצוניים ופנימיים), בצירוף סרטון הדרכה ברור וקולע (אנגלית)

בצורה כזאת כמו שעשיתי כאן, גם השלמתי את חווית הקריאה שלכם בכך שהוספתי ערך מוסף עבורכם וגם קישרתי החוצה לאתר אמין שמתעסק באותו נושא ובכך עזרתי לגוגל להבין יותר טוב את נושא המאמר שלי. 

2. להיות אזרח אינטרנט מעולה – Be a Good Netizen

נטיזן הוא הלחם בסיסים של המילים אינטרנט ואזרח (Internet Citizen).

בגדול אדם שמעורב בקהילות, תורם תוכן למאגר האינטרנט וקבוצות ופעיל באינטרנט באופן כללי. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בהגדרה של מורפיקס.

אחת מהדרכים להיות נטיזן טוב, היא לקשר לעמודים ואתרים אחרים כדי להמשיך את מעגל הקישורים והתוכן ברשת. 

אחרי הכל, אם אף אחד לא היה מקשר לאתרים אחרים, עולם האינטרנט היה מתפקד כמו איזה ספר טלפונים ישן במקום להיות עולם שלם של תוכן איכותי ונגיש כמו שהוא היום.

3. הזדמנויות קידום ויצירת קשרים

קישורים לאתרים אחרים, יכול לעזור לכם לפתח קשרים מעולים בנישה שלכם ובנישות קרובות.

כשאתם מקשרים לאתר או עמוד של מישהו בתחום שלכם, תודיעו לו. אולי אפילו תיצרו הזדמנות לקבל ממנו קישור חזרה לאתר שלכם.

4. “קליקים ארוכים” – Long Clicks

כאשר גולש מחפש שאילתא מסויימת בגוגל, נכנס לאתר שלכם ולא יוצא חזרה לגוגל כדי להמשיך לחפש תוצאות אחרות, גוגל רואה את האתר שלכם כאיכותי. קליקים ארוכים יכולים לעזור לכם מאוד בדירוג האתר, גם אם גולש יצא מהאתר שלכם לאתר אחר דרך קישור ששמתם. 

הסיבה שזה קורה, היא שאם גולש נכנס למאמר שלכם ומתוכה יצא לכתבה אחרת שקישרתם אליה, אתם עדיין תקבלו את הקרדיט בזכות העובדה שהגולשים לא חזרו לגוגל להמשך החיפוש.

כלומר, מבחינת גוגל, “המסע” שלקוח עובר מתוך האתר שלכם שווה נקודות זכות.


אז בוא נדבר תאכל’ס – כמה קישורים יוצאים באמת משפיעים על דירוג האתר?

תוצאת המחקר שמחשב את הקשר בין מספר הקישורים היוצאים בעמוד לבין הדירוג של העמוד, עמדה על 0.04.

כלומר, אחוז השפעה של 0.04 בין הדירוג של העמוד לבין מספר הקישורים היוצאים.

כלומר, מתאם שלילי בין הקישורים היוצאים ודירוג העמוד. 

בכל אופן, בשני המחקרים מתאם הקישוריות נמוך מאוד ואינו מספיק משמעותי.

  • במחקר שביצעה RebootOnline בשנת 2016, היא קבעה שלדפים עם קישורים יוצאים היו ביצועים טובים יותר מאשר לדפים ללא קישורים יוצאים.

ומה יש לגוגל להגיד על זה?

ג’ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל אמר בשנת 2015 שלקישורים יוצאים אין שום השפעה מבחינת גוגל על ה-SEO. לצפייה בסרטון שלו מדבר על קישורים חיצוניים ודברים נוספים שקשורים לקידום אתרים לחצו כאן.

ובכל זאת, מקדמי אתרים רבים בוחרים דווקא כן להשתמש בקישורים יוצאים ולא מדווחים שזה השפיע לרעה על האתרים שלהם, ואפילו להפך.


אז מה לעשות? האם לשים באתר קישורים יוצאים או לא?

העצה שלי היא, אל תחששו להוציא קישורים מהאתר שלכם.

אם בחרתם להוציא קישורים חיצוניים מהאתר שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה שלא תפגע בדירוג האתר שלכם:

1. הגדירו “פתח כלשונית חדשה” לכל קישור יוצא וכך תוכלו לוודא שלגולשים שלכם קל יותר לחזור לאתר שלכם. האתר אליו תקשרו ייפתח בחלונית חדשה והגולשים עדיין ישארו באתר שלכם.

קישורים יוצאים / קישורים חיצוניים / external links

קישורים יוצאים / קישורים חיצוניים / external links

2. קשרו לאתרים אמינים – זה טיפ חשוב מאוד. 

קשרו רק לאתרים שאתם סומכים עליהם ולא לאתרים מפוקפקים. גוגל עלולה להוריד לכם בדירוג ואף לתת לכם עונש במידה והאתר שלכם מקשר לאתרי Scam וכו’. 

3. קשרו לאתרים באותו נושא – גם אם זה אומר לקשר לאתר של המתחרים שלכם. תמיד תעדיפו לתת לגולש את המקום שבו הוא יוכל לקבל את התמונה המלאה לנושא שאתם מדברים עליו.

4. מינון נכון זה שם המשחק – לא כל עמוד באתר שלכם צריך להכיל קישורים יוצאים. אם אתם כותבים מאמר בין 300-700 מילים, תוכלו להוסיף קישור אחד או שניים. ככל שהמאמר ארוך יותר, הוסיפו יותר קישורים יוצאים.

5. המנעו מלשים לינקים בפסקה הראשונה – כאשר הזחלנים של גוגל נכנסים לאתר שלכם, הם מבצעים סריקה לאתר לפי הקישורים שנמצאים באותו העמוד. מומלץ לא להוציא אותם מהר מידי מנושא המאמר באתר שלנו.

כמו כן נרצה לתת לגולשים קצת זמן קריאה באתר שלנו לפני שנשלח אותם החוצה.

6. אל תנסו להתחכם – בעלי אתרים שרוצים לקדם את האתר שלהם יכולים להגיד “אז מה הבעיה, אני פשוט אקים מלא אתרי דמה שיקשרו אליי לאתר”.

לגוגל יש דרכים לגלות איזה אתרים הם אתרי דמה ובעבר היא הייתה מענישה אתרים על זה. היום היא כבר לא מענישה, אך גם לא מתייחסת אליהם. ככה שחבל על העבודה הקשה שלכם 🙂 

 


אז מה החלטתם? שמים קישורים חיצוניים במאמרים שלכם או לא? שתפו אותי בתגובות אשמח לשמוע  🙂

אם המאמר הזה עזר לכם שתפו עם חברים ועזרו להם גם ↖️


 

Share this with friends

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)