חדש! תכנית ׳ריאליטי ווב׳ - דוקו שדרוג אתר כבר באוויר! בואו לצפות בחלק הראשון

הקמת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

לצפייה בסרטון (אותו התוכן כמו במאמר, רק בוידאו):

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

היי קואלטיז, בשיעור של היום אנחנו נעבור על המטרות שלי לפרויקט ובעצם איך אני מתחילה לעשות את כל הדבר הזה כי זה פרוייקט לא פשוט שלוקח זמן. וכשאני אומרת פרויקט אני מתכוונת לכל התכנית הזאת לא רק לתהליך של שדרוג של האתר, שזה בפני עצמו לוקח המון זמן, אנרגיה, משאבים וזה אומר לעשות את האפיון לאתר, לכתוב את התכנים לאתר, לעשות את העיצוב, לעשות את הפיתוח של כל הדבר הזה שזה בעצמו זה זה חלק מאוד משמעותי מהתכנית הזאת שלי ובאופן כללי.
זאת אומרת כל אחד ואחת שרוצה לעשות שדרוג לאתר אם יש לכם אתר תדמית, אז יכול להיות שזה יהיה יקח פחות זמן, למרות שזה עדיין משהו שלוקח זמן וזה עניין של זהות. איך אני עכשיו לוקחת את עצמי, את התהליך שעברתי, מה שהייתי לפני שנתיים, שלוש, ארבע שנים הוא לא אותו דבר.
המטרות שלי, לעסק שלי לעתיד, הכל מאוד מאוד משתנה כל הזמן. ובעצם, אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות האלה שלנו לעולם ולהציג את עצמנו באור יותר נכון כמה שאפשר. להוסיף עבודות לפורטפוליו שלנו ולייצר איזשהו מצב כזה של נוכחות דיגיטלית חדשנית תמידית. וכשלעצמו זה משהו שהוא לוקח הרבה זמן.
אז אני, שיש לי אתר שהוא מלא בתכנים, מלא בבלוג, במאמרים ומדריכים וכל מיני פונקציונליות שהיא קצת מורכבת שרציתי להכניס לתוך האתר הזה.
אז התהליך הזה כשלעצמו לקח המון המון זמן, ובתוך כל הדבר הזה הייתי צריכה לחשוב מראש, כי ידעתי שאני רוצה לעשות את זה מול המצלמות. ידעתי שאני רוצה שאתם ואתן תהיו שותפים לתהליך. אז הייתי צריכה לחשוב לא רק איך אני עושה את התהליך של השדרוג עצמו, אלא איך אני מציגה את כל התהליך הזה, את כל הדבר הזה שנקרא ריאליטי ווב – דוקו שדרוג אתר ולהביא לכם את זה בצורה הטובה ביותר, המעניינת ביותר, ושגם תיתן לכם המון, המון המון ערך.
אז בשביל זה הייתי צריכה להציב לעצמי מטרות כבר מההתחלה. מהרגע שחשבתי על הפרויקט הזה שאני אגלה לכם, זה היה ממש מזמן. זאת אומרת, בסביבות השנתיים וחצי שלוש כבר שאני מתכננת וחושבת על הפרויקט הזה, ובשנה האחרונה באמת עשיתי פעולות יותר אקטיביות מאשר לכתוב ולתכנן.
זה תהליך, אין מה לעשות, זה תהליך וזה לוקח זמן והחיים קורים ודברים קורים. אז צריך לדעת שגם אם אנחנו שמים לעצמנו מטרות ואפילו לוח זמנים מאוד מאוד ספציפי, צריך לדעת לזרום עם החיים ולהבין גם שלפעמים זה לא יוצא בזמן שרצינו או איך שרצינו, אבל אני פשוט בגישה של עדיף משהו שהוא מוכן, שהוא יצא בצורה מספיק טובה מאשר משהו מושלם שישב במגירה.

באותה מידה שהיום הסרטון הזה באוויר, הוא גם יכול להיות עוד שנה באוויר או בכלל לא. אז זה ככה קצת הגישה שלי, האישית, הפילוסופיה שלי לכל הדבר הזה. לא להיות קשה יותר מדי עם עצמי, אז אני פותחת בפניכם את, את הלב ואת המחשב ממש כדי שתראו את התהליך הזה שעברתי.
אני מקווה שאני אצליח להעביר מספיק טוב ובצורה מספיק מעניינת את כל הדבר הזה.
אז כמו שאמרתי, חשוב להציב מטרות מלפני. אז בואו נראה מה המטרות שלי לפרויקט הזה, אז יאללה בואו נתחיל. אז אני נכנסת לקובץ שלי עכשיו הדברים שכתבתי אז פחות או יותר מתבססים על מה שבפועל יצא. ככה זה היה נראה בהתחלה. היום המסמך הזה השתנה מאיך שזה היה. זה היה קצת שונה. באמת היה לי חשוב להביא לכם את נקודת הפתיחה שלי, וזאת הייתה נקודת הפתיחה ששאלתי את עצמי – מה המטרה שלי בפרויקט הזה? למה אני בכלל רוצה לעשות את זה? למה אני בכלל רוצה לשתף אתכם? אז באמת הדבר הראשון שהיה לי מאוד מאוד חשוב.
המטרה העיקרית שלי זה שדרוג האתר קואליטי ווב. זה שדרוג של האתר שלי. שבניתי אותו כשפתחתי את העסק שלי ולא אהבתי אותו. בכנות, לא אהבתי אותו בכלל, לא אהבתי שום דבר בו, אבל כבר אז הייתה לי את המחשבה הזאת של עדיף משהו טוב בחוץ מאשר משהו מושלם במגירה והייתי צריכה כבר להתחיל להשיג לקוחות, אז רציתי איזשהו תיק עבודות, איזשהו אתר, ורציתי כבר גם להתחיל להעלות תכנים כי ידעתי שזה משהו מאוד מעניין אותי ואני רוצה ללמד כי אני חושבת שבאמת הדרך הכי טובה ללמוד זה ללמד.
אבל איך אני יכולה ללמד אם אין לי אתר? איך אני יכולה ללמד בניית אתרים אם אין לי אתר. אז זאת שרשרת כזאת שנמשכת ונמשכת ואמרתי טוב, די, אני רוצה אני רוצה את האתר באוויר. אני רוצה אתר משודרג באוויר. אתר עם עיצוב שלא אני עשיתי אותו, אתר שמישהו או מישהי מעצבים מקצועיים שיעצבו לי את האתר שאני אוכל לבנות אותו. וחשבתי לעצמי, טוב, מה הדרך הכי טובה לעשות את זה, וזה פשוט היה לצאת עם זה החוצה.

ידעתי שלבד יכול להיות שזה ייקח לי… לא יודעת אם אני בכלל אצליח להגיע לזה. וידעתי שאם אני מתחילה איזשהו תהליך של שיתוף, של שיתוף מאחורי הקלעים, שזה גם יכול להיות מעניין, וגם זה יגרום לי סוף סוף להוציא את האתר שלי לאוויר. אתר חדש. לשדרג אותו. גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינה טכנית של כל מה שהיה בתוך האתר שלי, שאתם תראו את זה בקרוב, ואתם תראו כמה בלגן היה שם.
אז זאת היתה המטרה העיקרית שלי. לשדרג את האתר שלי, וחשבתי שזה יהיה רעיון טוב לשתף אתכם כדי להפעיל על עצמי איזשהו לחץ להוציא אותו.

המטרה המשנית שלי הייתה להמשיך להוציא תכנים, להמשיך להוציא מאמרים סרטונים ולקדם את עצמי בצורה הזאת כי כמו שאם יצא לכם ולכן לראות סרטונים קודמים שלי, אז אתם כבר יודעים שאני אוהבת לשווק בצורה אורגנית.
אני אוהבת לשווק את עצמי, את העסק שלי דרך גוגל, דרך יוטיוב, דרך התכנים שלי, כי ככה אני מאמינה.
אז זאת היתה המטרה המשנית שלי. ועם שתי המטרות האלה יצאתי לדרך ואמרתי אוקי, טוב, עכשיו אני צריכה איזשהו שלד, לא ידעתי בדיוק איך זה הולך להיראות, לא ידעתי בדיוק איך אני רוצה.. מה הולך להיות בכל חלק, מה הולך להיות בכל סרטון.
אבל ידעתי שיש לי כמה נקודות בדרך שהן מאוד, מאוד מאוד ברורות לי. אז בוא נעבור על הנקודות.

הדבר הראשון, ידעתי שאני רוצה להראות לכם איך אני מקימה את התוכנית פעולה הזאת. איך אני בעצם מציבה לעצמי את המטרות. מה אני עושה בתהליך. את הסקר לקוחות שעברנו עליו בשיעור שעבר. באמת היה לי חשוב שכחלק מהתהליך הזה, זה לא שישר אנחנו מתחילים באפיון, אלא ידעתי שאני רוצה שאנחנו נתחיל בהקמתה של תוכנית פעולה. אז זה היה החלק הראשון, ככה הנחתי לעצמי נקודה זה כתוב על הדף ממש פה. אתם יכולים לראות זה מתאריך 23/05/22 זה היה הנקודה הראשונה שבה כתבתי את כל הדברים האלה לפי הצבעים והכל, וידעתי בנקודות מה אני רוצה. אז בעצם כאן בתוכנית ידעתי שאני רוצה שיהיה את השלד. או קודם כל יותר נכון את ההקדמה. הקדמה כלשהי סקר לקוחות, מטרות של פעולות צ’קליסט והורדה לזמנים העניין הזה של ההורדה לזמנים, הצבתי לעצמי דדליין. והמדריך לא היה בחוץ. והתוכנית לא היתה בחוץ. והאתר לא היה משודרג, ואז הצבתי נקודת זמן חדשה וגם היא עברה. אז העניין הזה שהוא מאוד מאוד אפור. העניין הזה של הורדה לזמנים כי אנחנו יכולים להגיד אוקיי, טוב, עכשיו אני רוצה תוך חודשיים הכל באוויר. אבל אז יש את המציאות, ואז יש קורונה ויש חגים וש משפחה ויש חברים ויש אירועים ויש את כל החיים עצמם ועבודה. כי בסוף צריך גם להתפרנס. אז בחלק הזה של ההורדה לזמנים גם להיות קלים עצמנו וגם להיות על זה. להגיד טוב, אולי פספסתי את הנקודה הזאת, אבל לנקודה בה אני מתחייב או מתחייבת שבה אני מעלה ויהיה מה להוציא את הפרויקט הזה, לא משנה לי מה. ומה שעזר לי זה העניין הזה של התחייבות מול אנשים אחרים שידעתי שעכשיו אני חייבת לעשות את זה, וגם פשוט החלטתי ש…די. תמיד יהיו עוד שיפורים, עוד שינויים, אבל כרגע אני רוצה שזה יהיה באוויר ואחר כך אני אדאג להשלכות ואני אדאג לעשות את התיקונים ואת השינויים ומה שצריך. אז זה החלק הראשון.

בחלק השני ידעתי שאני רוצה לעשות איזשהו אפיון לאתר, וידעתי בדיוק מי אני רוצה שתעזור לי לעשות את החלק הזה של האפיון, כי יצא לי לעבוד איתה מלפני, וראיתי איזו עבודה מדהימה היא עושה. לקחתי גם קורסים שלה והשתתפתי בסדנאות שלה. קוראים לה נטע שפיר. היא מתארחת כאן בתוכנית הזאת, אז אנחנו כמובן נראה אותם בחלק הזה של אפיון האתר והולך להיות מאוד מעניין. אתם תוכלו לראות איך היא שואבת ממני את כל המידע כדי להוציא מסמך אפיון מאוד מאוד מדויק שאיתו אחר כך המשכתי למיתוג האתר ועיצוב האתר. אז בחלק הזה של אפיון האתר לא ידעתי בדיוק מה הולך להיות שם. אבל ידעתי שאני רוצה לצאת עם איזשהו מסמך אפיון שאיתו אני אוכל לגשת לשלב הבא.

בשלב שלאחר מכן, בחלק של מיתוג ושפה פניתי למישהי מאוד מיוחדת שקוראים לה דורית סינגר, והיא עזרה לי גם להמשיך לזקק את עצמי, את הערכים שלי, את הייחודיות שלי, של המותג שלי. ומתוך כל הדבר הזה יצא לנו איזשהו מסמך איפיון שפה.

אחרי שהיה לי את המסמך אפיון ומסמך אפיון שפה, לקחתי את הדברים האלה והגעתי למעצבת שלי, שהיא מעצבת מאוד מאוד מאוד מוכשרת וגם היא, ידעתי מראש עוד לפני שהתחלתי את התוכנית הזאת, ראיתי עבודות שלה וידעתי שאותה אני רוצה. היא זאת שתעשה לי את העיצוב של האתר. לפחות את העיצוב הראשוני של עמוד הבית והבחורה הזאת קוראים לה ירדן ירכי והיא מאוד מאוד מוכשרת. אז החלק של עיצוב האתר בעצם ממנו יצאתי עם עיצוב עמוד הבית ועיצוב שאר העמודים שזה משהו שהגיע אחר כך.

אחרי שסיימתי את העיצוב, יצרתי סביבת פיתוח. בעצם שכפלתי את האתר שלי. שכפול אתר נקרא לזה ויצרתי סביבה בטוחה שאני יכולה לעבוד עליה כאן בתוך כל הדבר הזה ביטול אינדוקס של גוגל. בעצם שלא יוכלו לסרוק את האתר שלי כי הוא עוד לא מוכן. היה כאן עניין של תבנית, איזה תבנית להתקין באתר וכמובן ניקוי של תוספים וכל מיני דברים שהיו באתר מכבידים על האתר וסתם מיותרים דברים שהורדתי שהתקנתי שבכלל אני לא צריכה אותם חשבתי שאני צריכה, בסוף לא.

אחר כך החלק של בנייה ופיתוח. כאן בעצם, אתם תראו זה המסה של הסרטונים. כאן נמצאים כל הסרטונים על העניין הטכני. בעצם, איך אני משדרגת את האתר שלי בפועל? אז זה חלק מאוד מאוד מעניין שכדאי לצפות בו חלק 7 שחרור לאוויר. כאן ידעתי שאני רוצה להקדיש חלק אולי הוא לא גדול, אבל ידעתי שאני רוצה להקדיש את החלק הזה להעלאה של האתר לאוויר, כי זה רגע שהוא מאוד מאוד מרגש בעיניי, והיה לי מאוד מאוד מיוחד. השלב הזה שאמרתי אני עכשיו מעלה את האתר לאוויר. נכנסתי לאחסון ובעצם יצרתי את האתר החדש והשתלטתי על האתר הישן. אז העלאת האתר לאוויר זה מה שקורה בחלק הזה.

בחלק האחרון החלק של שיווק ופרסום. כאן אני עוד מגבשת איזושהי דעה לאיך אני רוצה להציג את זה לכם אבל מה שכתוב כאן בעצם מה שרשמתי לי בהתחלה זה כתיבת התכנים והסרטונים. זה העריכה של כל הסרטונים, שזה כבר חלק שקרה. כתיבת פוסטים להעלאת מודעות לתכנית יצירת איזשהם טיזרים שיכולים להיות מעניינים. איך אני מושכת את האנשים לצפות במדריך הזה. משיכת גולשים וגולשות לתוכנית.

בקיצור, זאת הייתה התוכנית הראשונית שלי. פחות או יותר. כן, היו טיפה שינויים, אבל ידעתי שיש לי את הנקודות האלה שאני צריכה לעבור בהם, וככה זה עזר לי להישאר מפוקסת. זה עזר לי להמשיך כי הייתה לי תכנית וכשיש לי תכנית אז גם כשיש ימים קשים וכשיש זמנים קשים, ורגע מניחים את זה בצד, אז תמיד יש לאן לחזור. והרגשתי שאני לא מתבלבלת בדרך.
זאת אומרת שיש לי איזושהי תכנית פעולה מסוימת שאני יודעת שאני צריכה לעקוב אחריה, ויש לי צ’קליסט שאנחנו נראה אותו בשיעור הבא שאת הצ׳קליסט הזה הכנתי, היו המון שינויים בצ׳קליסט זאת אומרת ברמת השיעורים עצמם. אבל הנקודות היו אותן נקודות.

אני מקווה שהשיעור הזה עשה לכם קצת סדר בראש לגבי איך בכלל להתחיל לבנות תוכנית או פרויקט או משהו כזה. אז באמת, לא משנה מה אתם עושים או עושות, הדבר הראשון שהייתי עושה זה זה הצבת מטרות והקמת תכנית פעולה. לפחות בחלק של הנקודות הכלליות. שלד פעולות.

אז זה הכל לשיעור של היום. אני מקווה שהשיעור הזה עזר לכם והיה לכם מעניין. אם כן, תעשו לייק, אתם מוזמנים להגיב לי כאן בסרטון או במאמר באתר שלי ולשאול שאלות כמובן. תירשמו לערוץ שלי ואל תשכחו להפעיל את הפעמון כדי שלא תפספסו אף שיעור שיוצא. אנחנו נתראה בשיעור הבא 🙂

עוד במדריך
פוסטים אחרונים

חלק 1 פרק 4 – יצירת צ׳קליסט והצבת דד-ליין לפרויקט

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 2 – סקר לקוחות

חלק 1 פרק 1 – למי התכנית מתאימה?

שיעור 15 – קידום בגוגל ויוטיוב – חוזרים להתחלה

שיעור 14 – ניתוח נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *