שמת לב שבאתר הזה אין פרסומות?

כדי שזה ימשיך להיות ככה, וכדי שאצליח להמשיך להוציא עוד סרטונים איכותיים על בניית אתרים, אשמח לתרומתך 🙏

מה זה קישורים פנימיים? למה הם טובים לאתר שלכם?

מה זה קישורים פנימיים?

קישורים פנימיים הם כל קישור שנמצא בעמוד מסויים באתר שמוביל לדף אחר באותו האתר.

דמיינו שאתם כותבים מאמר באתר שלכם על למה זה בריא לאכול סלט כל יום. אחד מהירקות המובילים שלכם בסלט, הוא חסה. אתם נזכרים שכתבתם מאמר נהדר על חסה! לא תרצו שהקוראים שלכם יקראו גם אותו?

ובכן, כאן נכנסים לתמונה הקישורים הפנימיים.

לדוג’: בכל יום חשוב לאכול סלט המכיל בתוכו: חסה, גזר, מלפפון וכך הלאה…

כל הדוגמא הזאת עשתה לי חשק לסלט?. טוב, נמשיך.


למה קישורים פנימיים טובים לנו?

  1. חשיפת גולשים לתוכן נוסף באתר – באמצעות הקישורים הפנימיים, הגולשים יכולים להחישף לעוד תכנים רלוונטיים עבורם באתר.

  2. הגדלת זמן השהייה באתר – ככל שגולש נחשף ליותר תוכן שמעניין אותו, הוא נשאר באתר וכך נכנס ל”מלכודת קריאה” (קחו לדוג’ את ויקיפדיה שעושים את זה מצויין) ונשאר באתר. גוגל מדרגת אתרים כאלה כרלוונטיים ובעלי איכות טובה יותר.

  3. חיזוק עמודים באתר – כאשר גוגל מאנדקסת (סורקת) את האתר, היא מקטלגת חלק מהעמודים באתר כחשובים ביותר. אם יש לכם עמודים שאתם רוצים להעלות את החשיבות שלהם כעמודים חזקים, מומלץ לקשר לעמודים האלה מדפים אחרים או מאמרים באתר.

  4. “מיץ קישורים” – Link Juice – טוב אני מודה שזה היה קצת קליק בייט ואין שום קשר לתפוזים. אבל איזה טעים זה מיץ תפוזים??
    אז זה מה זה בעצם מיץ קישורים? זהו מושג מתחום קידום אתרים. לכל עמוד באתר יש כמות מסויימת של “כח” או “מיץ” שהוא צובר עם הזמן באתר ואת המיץ הזה הוא יכול להעביר הלאה לעמודים אחרים באתר.

    יש כמה גורמים שמשפיעים על האופן בו קישור לעמוד מסויים מתחזק. המרכיב המשמעותי ביותר הוא הסמכות של האתר שממנו הקישור יוצא. עוד משפיעים המיקום בהיררכיה, רלוונטיות הטקסט למאמר ורלוונטיות הקישור לתחום הראשי של האתר.

  5. קישורים פנימיים עוזרים לגוגל לסרוק את האתר – ככל שיהיו יותר קישורים פנימיים באתר שלכם כך זה יפתח “גישה” לסורקים של גוגל להיכנס ולאנדקס את האתר שלכם בצורה יותר טובה.

  6. קידום מוצרים או שירותים פנימיים – בעזרת קישורים פנימיים אתם יכולים לשלוח גולש לעמוד מוצר או שירות שלכם, שיכול להיות רלוונטי למאמר שהרגע הגולש קרא ובכך להגדיל את האופציה למכירה.

אז איך לשפר את הקישורים הפנימיים באתר?

  1. בנו היררכיה נכונה – כפי שהזכרתי קודם, גוגל סורקת את האתר שלכם ונעזרת בקישורים שנמצאים באתר שלכם כדי לקטלג את ההיררכיה של התוכן באתר שלכם. 

תנו חשיבות לעמודים שמבחינתכם הייתם רוצים שיפיעו במקום הראשון בגוגל בתור קישורי סייטלינקס – SiteLinks וקשרו אליהם מעמודים אחרים שנראים לכם רלוונטיים. 

  1. עזרו לגולש להתמצא – נסו לשמור את הניווט באתר שלכם כמה שיותר קל לשימוש עבור הגולש. שלבו במאמרים ובעמודים שלכם קישורים רלוונטיים בלבד שיעזרו לגולש להבין איפה הוא נמצא ואיזה מידע משלים הוא צריך לקבל למאמר שהוא הרגע קרא אצלכם בעמוד.

  2. השתמשו בפירורי לחם – ממש כמו בראש הדף הזה, פירורי לחם או bread crumbs, הם מה שעוזר לגולש להבין באיזה עמוד תחת איזו קטגוריה הוא נמצא כרגע ומה השתלשלות האירועים שהוא עבר כדי להגיע לעמוד שהוא נמצא בו כעת.
    פירורי הלחם עוזרים לגוגל להבין את ההיררכיה וגם עוזרים לגולש להתמצא. ככה שזה win win סיטואיישן.
  3. השתמשו בקישורים הפנימיים לקידום SEO – ככל שטקסט העוגן (הכיתוב של הקישור) יהיה יותר רלוונטי לתוכן של האתר שלכם ויקלע למילות מפתח רצויות, זה יעזור לקדם את הדף עצמו בגוגל.

  4. קשרו לדפים באותו נושא  – נסו להימנע מלקשר לעמודים שסתם בא לכם שאנשים יחשפו אליהם ושלא קשורים לעמוד בו אתם שמים את הקישור. זה לא יעיל ויכול לבוא לרעתכם.

  5. קשרו לעמודים בדירוג גבוה עבור ביטויים בעלי חיפוש גבוה – ככל שמילת המפתח שאתם מכוונים אליה בעלת חיפוש יותר גבוה בגוגל, אתם צריכים לקשר לעמודים בעלי הדירוג הגבוה ביותר באתר שלכם (דף הבית לדוג’)

כמה כללים שחשוב לזכור כאשר מוסיפים קישורים פנימיים: 

  1. מינון נכון – הכל נמדד בכמויות. אם עכשיו במאמר של 400 מילים תכניסו 15 סוגי קישורים פנימיים שונים, זה יכול להעמיס ולהרחיק את הגולש וגם לבלבל את הסורקים של גוגל. לא נרצה שזה יקרה.

  2. איזון – גם אם יש לכם עמוד מסויים שאתם ממש רוצים לקדם – לא כדאי לשים אליו קישור בכל עמוד אחר באתר שלכם.

  3. הקשר נכון – הוסיפו קישורים שנשמעים הגיוניים בתוך משפט (כמו בדוגמת החסה) אך נסו לתת להם שם קרוב ככל האפשר לשמו המקורי של העמוד/המאמר האחר והתוכן הנמצא בו.

בהצלחה!


אהבתם את המאמר? יש לכם שאלות נוספות? אשמח שתכתבו לי בתגובות 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)