שיעור 6 – בחירת נושא אחד מרכזי | מדריך קידום אורגני יצירתי 2021

נושא מרכזי, קידום אורגני

שיעור 6 – בחירת נושא אחד מרכזי

אוקיי אז אחרי שביצענו איסוף מידע בארבעת החלקים האחרונים והבנו פחות או יותר מה אנשים רוצים וצריכים, חקרנו קצת מילות מפתח וקיבלנו רעיונות על איזה מילות מפתח אנחנו רוצים או צריכים להתקדם בגוגל, עכשיו נותר לנו להחליט – עם מה אנחנו רוצים להתחיל?

בשיעור הזה נדבר על החשיבות של התמקדות ובחירת נושא אחד מרכזי (לפחות בהתחלה!) 

אז יאללה, שנתקדם? 😉

 

 


למה חשוב לבחור נושא אחד מרכזי?

כשאנחנו מתחילים במסע קידום האתר שלנו בגוגל (ואכן זהו מסע, או אפשר לומר מרתון ולא ספרינט),  אנחנו רוצים להתחיל להראות לגוגל שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים.

אם לאתר שלנו ותק של שנים בתחום ואנחנו מעלים המון תכנים או מאמרים בנושא, אז לא תיהיה בעיה לדבר על נושאים נרחבים בתחום העיסוק שלנו.

אבל אם האתר שלנו חדש, או אפילו ותיק אך עדיין לא נעשתה בו שום הכנת SEO, אנחנו צריכים לעבוד לאט, ממוקד ומחושב.

לא משנה באיזה תחום אתם נמצאים, ככל הנראה שיש המון תכנים וערך שאתם יכולים לתת לקהל שלכם. 

אך מבחינת גוגל, היא עדיין לא יודעת כמה אתם טובים במה שאתם עושים. לכן, אנחנו צריכים להראות לה.

כאשר אנחנו בוחרים נושא אחד מרכזי ומתחילים איתו, (וגם יוצרים תכנים ברמה איכותית, אנשים מתעניינים, נכנסים וקוראים ואנחנו מבססים לעצמנו “שם” בתחום) אנחנו בעצם מודיעים לגוגל – זה התחום שלי ואני מעולה בו! 

 

מה הכוונה בלבחור נושא אחד מרכזי?

אם אתם בעניין של קידום אורגני בגוגל בעזרת יצירת תכנים (אני מניחה שכן כי אחרת לא הייתם קוראים את המדריך הזה), אז הכוונה היא להתחיל ביצירת מדריך/ מיני מדריך/ צ’קליסט/ לא משנה מה – בנושא אחד עיקרי בתחום שבו אתם עוסקים. 

אני הכי אוהבת לתת את הדוגמאות על התחום שלי (כי זה מחזק את הקידום של האתר שלי😋), אז בואו נראה דוגמא:

אם התחום שלי הוא בניית אתרים וקידום אתרים באופן כללי, כדי למשוך אליי קהל עוקבים לאתר שלי, אני צריכה קודם כל להבין מה אנשים רוצים/ צריכים לקרוא בתחום הזה (המידע שאספתי בשיעורים על מחקר מילים, מחקר מתחרים וכו’).

אם למשל הבנתי שלאנשים יש הרבה בלאגן בראש בכל הנוגע לתחום של וורדפרס ובניית אתרים, אז אני חושבת אוקיי, יש הרבה אנשים שרוצים ללמוד איך לבנות אתר בעזרת וורדפרס, אז אולי אני אקים מדריך וורדפרס למתחילים וזה יעזור להם. 

ככל שיותר אנשים יחפשו מדריך וורדפרס או וורדפרס למתחילים, ייכנסו לאתר שלי או לערוץ יוטיוב, יקראו את המאמרים ויבלו זמן באתר שלי או יצפו בסרטונים לאורך זמן, ככה גוגל תבין שהתכנים שאני מייצרת הם איכותיים ותקדם אותי.

היתרונות ביצירת מדריך עם נושא אחד מרכזי:

  1. אנשים צורכים את התכנים שלכם ומתחילים להכיר אתכם
  2. ממיליצים עליכם לאנשים אחרים ומשתפים את התכנים שלכם
  3. גוגל מבינה שהתכנים איכותיים ועוזרת לכם להתקדם
  4. אנשים אחרים מחפשים את השירותים או המוצרים בתחום שלכם בגוגל ומגיעים אליכם 🙂 
  5. בגלל שאתם כבר מוכרים בתחום, יותר קל להם לסמוך עליכם ולקחת את השירותים שלכם

 

האם חייב שכל התכנים באתר יהיו מחולקים לפי מדריכים?

לא. לא בהכרח.

יצירת תכנים תלויה מאוד בסוג התחום שבו אתם מתעסקים. זה לא מתאים באותה צורה לכל תחום. 

אני מאוד אוהבת לעבוד מסודר ולכן אני יוצרת מדריכים שלמים שמסבירים הכל מא’ ועד ת’.

כמובן שזה משתנה. יש גם פעמים שאני מוציאה מדריכים בודדים שנכנסים לקטגוריית ‘מאמרים פופולריים‘ או ‘שאלות ותשובות נפוצות‘. 

 

כמה מאמרים/ סרטונים צריכים להיות בתוך מדריך אחד?

אז זהו, שאין מספר מדוייק או מינימילי.

זה תלוי מאוד בתחום שאתם עוסקים וברמת התחרות עליו בגוגל. 

יש תחומים מאוד נפוצים שיחסית קשה להתקדם בהם כמו התחום שלי ולכן אני מוציאה המון תכנים עבור כל מדריך

ויש תחומים “בתוליים” שכמעט ואף אחד לא כותב עליהם, והם רק מחכים לכם שתגיעו. 

 

הרבה פעמים שאלו אותי, אז בואו נדבר על זה – האם יצירת תכנים בחינם פוגעת לי בהכנסות?

אולי.

אבל אני לא רואה את זה ככה. 

אני אוהבת ליצור תכנים ולהוציא אותם לעולם, כי זה מה שאני אוהבת. וגם כי אני מאמינה שזה חוזר.

נכון אני משקיעה המון זמן ביצירת התכנים האלה, כי חשוב לי מאוד שהם יהיו איכותיים ולא סתם. אבל גם רואים את זה בתוצאות. 

מאז שהתחלתי לפרסם את המדריכים שלי הגיעו אליי המון פניות להצעות עבודה מעניינות, להעביר סדנאות פרטיות, ללמד וורדפרס באופן פרטני ובאופן קבוצתי, לבנות ולשדרג אתרים ועוד.

אם אתם מתכוונים ליצור תכנים רק למטרת הקידום האורגני ולא לשם ההנאה האישית – אז אל.

אם אתם לא מאוהבים ברעיון של יצירת תכנים והפצת הידע שלכם לעולם ורק רוצים לקדם את האתר שלכם ולא אכפת לכם באיזו דרך, אולי עדיף שפשוט תשלמו למקדמ.ת אתרים מקצועי.ת (אני לא עושה את זה עבור אחרים).

 

איך לבחור נושא אחד מרכזי בתור התחלה?

את האמת להגיד לכם? זה לא ממש משנה במה תתחילו. העיקר שתתחילו.

פשוט תבחרו נושא אחד שהכי בוער לכם, כזה שאתם יודעים שיש לכם המון מה להגיד עליו.

 

אל תפחדו להיות עצמכם.

יצירת תכנים עובדת הכי טוב כשאתם מביאים את עצמכם לתוך הדבר הזה.

אם אתם מנסים להעתיק ממישהו אחר, זה פשוט לא יעבוד.

 

אז יאללה, בחרו נושא אחד, כתבו לי מהו כאן בתגובות ואנחנו נתראה בשיעור הבא 😉

 

 


קידום אורגני ויצרתי בגוגל, בא לך גם?

כל הפרטים לגבי התכנית נמצאים כאן – תכנית לווי קידום אורגני יצירתי בגוגל.

אשמח לראות אתכ׋ בתכנית ולסייע לכ׋ להתקדם בגוגל, להפסיק לעבוד קשה ולהתחיל למשוך אליכ׋ את הלקוחות שבאמת מתאימ׊׋ לכ׋ 🙂

 


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

קידום אורגני, קידום בגוגל, קידום אורגני SEO, איך להתקדם בגוגל, SEO, קידום אתרים, פיתוח יצירתיות, איך לחשוב יצירתי, קידום ביוטיוב.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)