חדש! תכנית ׳ריאליטי ווב׳ - דוקו שדרוג אתר כבר באוויר! בואו לצפות בחלק הראשון

סרגל צדדי, אלמנטור, סיידבר

שיעור 14: סרגל צדדי | סיידבר – Sidebar

סיידבר או סרגל צדדי, הוא אזור חשוב באתר שלנו, בו אנחנו יכולות לבשר לגולשות על מבצעים חדשים, להניע אותן לפעולה של רכישה או הרשמה לניוזלטר, הצגת פוסטים אחרונים, שורת חיפוש ועוד.

לצפייה בסרטון (אותו התוכן כמו במאמר, רק בוידאו):

שיעור 14: סרגל צדדי | סיידבר – Sidebar

מה זה סיידבר – Sidebar?

סיידבר או סרגל צדדי, הוא אזור חשוב באתר שלנו, בו אנחנו יכולות לבשר לגולשות על מבצעים חדשים, להניע אותן לפעולה של רכישה או הרשמה לניוזלטר, הצגת פוסטים אחרונים, שורת חיפוש ועוד.

חייב שיהיה סיידבר בכל אתר?

כמובן שלא. לא בכל אתר צריך להופיע סיידבר והאמת שזה גם לא תמיד מתאים לכל סוגי האתרים.

עם שיקול דעת, רצוי לנסות כן לשלב סיידבר באתר, מהסיבה שזהו מקום אסטרטגי חשוב שנוכל לנצל על מנת להניע לפעולות נוספות באתר שלנו.


מה ניתן לשים בסרגל הצדדי – Sidebar באתר שלנו?

למען האמת נוכל לשים שם כמעט כל דבר שנרצה. האלמנטים הפופולריים ביותר שלרוב נמצאים באתרים הם:

  • הרשמה/חיבור לרשתות חברתיות
  • שיתוף ברשתות חברתיות
  • פוסטים אחרונים
  • מבצעים חדשים
  • הרשמה לניוזלטר
  • שורת חיפוש
  • מאמרים פופולריים
  • רכישת מוצרים מיוחדים
  • אודות (בקטנה)
  • ועוד

אז יאללה… Let’s go!

צפו בסרטון המצורף כדי להבין כיצד להוסיף סיידבר באלמנטור.


5 טיפים חשובים לשימוש בסיידבר:

  1. לא להעמיס יותר מידי
    נכון, בהחלט רצוי לנסות להניע לפעולה את הגולשות באתר שלנו כמה שיותר, אך ממש לא מומלץ לדחוף את כל המוצרים/המאמרים שלכן לתוך סיידבר אחד קטן.
    יצא לי כבר לראות סרגלים צדדים עמוסים בכל “טוב” שגרמו לעיניים שלי להתפוצץ. אל תעשו את זה.
    נסו למצוא את האיזון בין הנעה לפעולה נחמדה לבין לתת לגולשת שלכן מרווח נשימה ומנוחה לעיניים, אל תעמיסו יותר מידי (לא בסיידבר ולא באופן כללי באתר).
  2. הניעו לפעולה עם הרשמה לניוזלטר
    אחת הדרכים כיום לתקשר עם הגולשות והלקוחות שלכן היא באמצעות רשימת תפוצה.
    נכון יש שיגידו שזה מאוס וחופר, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן – אם עושים את זה טוב, אפשר להרוויח מזה כסף.
    לכן מומלץ לנהל רשימת תפוצה (בגורם שלישי כמו מיילצ’ימפ, אקטיב טרייל וכו’) ולבקש מהגולשות שלכן שיירשמו.
    אתן בתמורה כמובן – תתנו להן תוכן איכותי או מבצעים ייחודיים, ככה שירגישו ששווה להן להירשם.
  3. הציגו את המאמרים הכי טובים שלכן
    כשתוכן איכותי נמצא בראש האתר והגולשות שלכן נחשפות אליו, הן בעצם עוזרת לחזק את העמודים/פוסטים האלה באתר שלכן. אז שימו קישורים לעמודים חזקים בעלי אותן מילות מפתח שהייתן רוצות לקדם.
  4. השתמשו בתמונות
    כן כן, גם כאן מומלץ להוסיף תמונות. אך שוב, שימו לב שאתן לא מעמיסות יותר מידי.
  5. הוסיפו התחברות לרשתות חברתיות
    זהו האזור שיוצג ברוב/כל העמודים שלכן. חזקו את עצמכן בשאר הרשתות באמצעות הסיידבר.

אהבתן את השיעור הזה? אשמח לשמוע בתגובות! כמו כן תוודאו שאתן לא מפספסות את מדריך אלמנטור למתחילות.

חדשות בוורדפרס? קבלו את המדריך המלא לבניית אתרים – מדריך וורדפרס למתחילים.

עוד במדריך
פוסטים אחרונים

חלק 1 פרק 4 – יצירת צ׳קליסט והצבת דד-ליין לפרויקט

חלק 1 פרק 3 – הצבת מטרות ויצירת תכנית פעולה

חלק 1 פרק 2 – סקר לקוחות

חלק 1 פרק 1 – למי התכנית מתאימה?

שיעור 15 – קידום בגוגל ויוטיוב – חוזרים להתחלה

שיעור 14 – ניתוח נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *