בואו נדבר על עיצוב אתר מחדש – טיפים לעיצוב והשראה | חלק 5 שדרוג אתרים

עיצוב אתר, עיצוב אתר מחדש, עיצוב אתר וורדפרס

מה הסיבות לביצוע עיצוב אתר מחדש?

זה כבר לא מידע חדש שהעולם הדיגיטלי משתנה בקצב אקספוננציאלי מטורף.

אם אנחנו רוצים להצליח להשאיר את הגולשים שלנו מעורבים אצלנו, אנחנו חייבים תמיד להתעדכן ולהשתדרג.

אם אנחנו לא מבצעים שינויים באתר, לא מחדשים את התוכן ולא מבצעים עיצוב אתר מחדש מעת לעת, אנחנו מסתכנים באתר מיושן ולא רלוונטי וכתוצאה מכך לקוחות משועממים, מרוגזים ולא מרוצים.

כדי לדעת האם האתר שלנו אכן צריך עיצוב אתר מחדש, נשאל את עצמנו כמה שאלות:

  1. האם האתר שלי נבנה לפני יותר משנתיים ולא עודכן מאז?
  2. האם האתר שלי נראה קצת מיושן?
  3. האם האתר שלי עמוס בתוכן או אפקטים מיותרים?
  4. האם הגלישה או המכירות באתר שלי ירדו לאחרונה?
  5. האם שיפור התוכן או התמונות באתר שלי ישפרו את חווית הגלישה באתר שלי?
  6. מה המותג שלי יכול להרוויח מהוספת עמודים חדשים או תוכן עדכני שישרתו טוב יותר את הגולשים שלי?

אם התשובה לאחת או יותר מן השאלות האלה היא “כן”, כנראה שיש צורך לבצע עיצוב מחדש לאתר בצורה כזאת או אחרת.

 


מה צריך לעשות כאשר ניגשים לבצע עיצוב אתר חדש לאתר ישן?

1. מעבר על העיצוב והתוכן המקוריים

בשלב זה, נבחן תחילה את התוכן הקיים באתר שלנו ונסתכל על העיצוב. כרגע אנחנו עוד לא משנים כלום אלא רק מסתכלים. 

נכין רשימה של כל הדברים שלא נראים לנו טוב בעין ושלדעתנו היה אפשר להחליף. 

נסתכל על כמה פרמטרים לבחינת עיצוב האתר:

  • תמונות 

האם יש לי תמונות ישנות או לא רלוונטיות באתר? 

מה איכות התמונות באתר שלי? האם הן מטושטשות או מפוקסלות?

האם יש תמונות שהייתי מחליפה/ משנה?

  • וידאו

האם הוידאו באתר שלי משקף את מה שהמותג שלי מציע?

האם הסרטונים באיכות טובה?

  • צבעים

כמה סוגי צבעים יש באתר שלי? האם הם תואמים ללוגו שלי? האם הם מעבירים את חווית המשתמש שאני רוצה שהם יעבירו?

האם הצבעים תואמים בכל העמודים באתר?

  • פונטים

איזה סוגי פונטים קיימים באתר שלי? האם הם מיושנים ולא רלוונטיים?

האם הפונטים באתר תואמים לכל העמודים הקיימים?

 

במאמר טיפים לעיצוב ונראות האתר ישנו הסבר מקיף על 12 פרמטרים אותם נרצה לבחון כאשר אנחנו מסתכלים ובוחנים עיצוב אתר מחדש (כולל דוגמאות לאתרים).

בשלב זה נוכל לבצע אפילו סקר קטן בקרב חברים או הגולשים שלנו ולשאול אותם מה הם חושבים על האתר ומה הם היו משנים/ מוסיפים.

עיצוב אתר, עיצוב וורדפרס, עיצוב אלמנטור


2. הצצה על אתרים של מתחרים

לא משנה באיזה תחום אנחנו נמצאים, תמיד יהיו לנו מתחרים. חלקם חזקים יותר וחלקם פחות, אבל לא נשכח שזה לא עובד בקו רציף אלא במעגל. פעם אנחנו למטה ופעם אנחנו למעלה.

לכן חשוב מאוד להסתכל מה המתחרים בתחום שלנו עושים, מה ניתן ללמוד מהם וכדאי לעשות ומה ניתן ללמוד מהם שלא כדאי לעשות. חשוב ללמוד בחיים גם מההצלחות וגם מהכשלונות של עצמנו ושל אחרים.

אז כאשר אנחנו מבצעים מחקר אתרים מתחרים, נרצה לבדוק:

  • איך האתרים של המתחרים שלי נראים?
  • באיזו שפה הם פונים לגולשים שלהם?
  • אילו צבעים ופונטים יש להם?
  • האם יש להם תוכן באתר? איזה סוג של תוכן?
  • האם יש להם פיצ’רים מיוחדים כגון פופאפ או סיידבר?

 

כאן ננסה להסתכל על האתרים מנקודת מבט של גולשים ולא של מתחרים וננסה להרגיש איך חווית המשתמש הכללית של עיצוב האתר מרגישה לנו.

נקח דף ועט ונצייר קו לאורך באמצע הדף. בצד אחד נרשום כל מה שאהבנו ובצד השני נרשום מה לא אהבנו באתרים של המתחרים שלנו.

עיצוב אתר, קואליטי ווב


3. השראה עיצובית

הגענו לשלב הכיפי בו אנחנו משוטטים ברחבי האינטרנט באתרים רבים כדי לקחת השראה עיצובית ולרשום את כל הדוגמאות לדברים שאנחנו אוהבים וכאלה שאנחנו פחות אוהבים. 

חשוב לרשום את ה-כ-ל כדי לא לשכוח. 

נוכל לפתוח קובץ דוקס או קובץ אקסל ולפתוח 2 עמודות:

  1. אתרים שאהבתי 
  2. אתרים שלא אהבתי

 

וכמובן נרצה גם לכתוב:

  1. פיצ’רים שאהבתי
  2. פיצ’רים שלא אהבתי

 

ברגע שאנחנו עושים את זה, אנחנו יכולים לדעת הרבה יותר טוב לאיזה כיוון עיצוב האתר שלנו מתקדם ולהיות סגורים על איזה סוג עיצוב אתר אנחנו רוצים לאתר שלנו.


4. יצירת אפיון של האתר החדש שלנו

עכשיו מה שנרצה לעשות, זה לקחת דף ועט (או עיפרון) ולהתחיל לשרטט ממש כמו ילדים מלבן ארוך, תפריט, עמוד ראשי, מה אנחנו רוצים שיהיה בעמוד הראשי שלנו ובשאר העמודים.

נקודות לסיוע באפיון האתר:

1. מה נושא האתר שלנו?

2. איזה סוג אתר זה יהיה? בלוג/ תדמית/ חנות?

3. כמה עמודים יהיו באתר?

4. אילו קטגוריות חשוב שיהיו באתר?

5. באילו צבעים נשתמש באתר?

6. באילו סוגי פונטים נשתמש באתר?

7. איך ייראה העמוד הראשי? מה הוא יכלול בתוכו? (לדוג’, אזור ראשי עם תמונה וטופס, אזור שירותים, אזור אודות קצר, אזור פוסטים אחרונים וכו’)

8. באיזו שפה נשתמש באתר? רבים/ יחיד? 

9. ננסה לאפיין ככל הניתן אלמנטים, תמונות, מסגרות, כפתורים, מפרידוני צורה וכו’

10. נכין תפריט ובו נכתוב אילו עמודים/ קטגוריות יהיו בו, האם הוא יכלול טלפון/ רשתות חברתיות, באיזה צד יהיה הלוגו ועוד.

 

כאשר יש לנו אפיון מדוייק ומוכן מראש, זה חוסך לנו המון זמן של התלבטות ובניה וכעת כל שעלינו לעשות הוא לבנות אותו באלמנטור.

 


5. ביצוע השינויים באתר שלנו

כעת זה הזמן להפעיל את כל השינויים החדשים על האתר שלנו בעזרת המדריכים המקיפים מדריך וורדפרס למתחילים וכמובן מדריך אלמנטור למתחילות.

 

אין לכם זמן ללמוד בעצמכם איך לבצע עיצוב אתר מחדש לאתר שלכם? אני כאן בשבילכם!

 

 


6. בונוס – תוכן לקידום אתר – SEO

זה אמנם לא קשור באופן ישיר לעיצוב האתר, אך חשוב לשים לב גם לנקודה הזאת כאשר אנחנו מבצעים עיצוב אתר חדש. 

כאן כמובן נרצה להתייחס להיררכיית האתר, תפריט, קטגוריות ותתי קטגוריות, תגיות מובילות, תוכן למאמרים וכו’.

ניתן להיעזר כמובן בסרטון על יוסט – Yoast SEO להבנה טובה יותר של קידום אתרים.

 


אהבתם את המאמר על עיצוב אתר מחדש – טיפים לעיצוב והשראה?

המאמר הזה הוא חלק 5 במדריך שדרוג אתרים. תוודאו שאתם לא מפספסים את מדריך שדרוג אתרים המלא.


חדשים בווורדפרס? אל תפספסו את מדריך וורדפרס למתחילים

חדשות באלמנטור? תוודאו שאתן בודקות את המדריך השווה מדריך אלמנטור למתחילות.


 

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

הרשמו לניוזלטר וקבלו תכנים מגניבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :) 

איך להפוך

אתר שׁוֹמֵם לאתר שׁוֹפֵעַ

בעזרת כתיבת תכנים יצירתית בדרך שלך

הדרכה ללא עלות שאסור לפספס 👇

(המקומות מוגבלים ל-100 משתתפים)

שני 19.7.21  | בשעה 20:30