מה הם קישורי SITLINKS ולמה אתם חייבים להשיג אותם לאתר שלכם?

סייטלינקס או קישורי אתר, הם הקישורים המשניים שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל מתחת לקישור הראשי של אתר מסויים כאשר מחפשים אותו.

לדוגמא:

קישורי sitelink

כשמקימים קמפיין חיפוש ממומן בגוגל, אפשר להוסיף תוספי SiteLinks כדי לשפר את אחוזי ההקלקות על המודעה ולשפר את נוחות הגולשים והלקוחות הפוטנצאלים.

לעומת זאת, במקרה של קידום אורגני, גוגל לא ממש מאפשרת לנו לבחור האם יהיו SiteLinks או לא והיא זו שמחליטה בעצמה האם לתת לנו את הצ’ופר הזה או לא.


למה קישורי SiteLinks מעולים לאתר שלכם?

  1. הצגת מותג חזק ובעל סמכות – כאשר גולש מחפש את שם העסק שלכם ומקבל בתוצאות את האתר הראשי שלכם + בין 2-6 קישורים נוספים, זה בהחלט מראה על מותג חזק יותר גם אם המותג עצמו הוא בעצם קטן-בינוני ומציג אותו כמותג גדול בעל סמכות.
  2. יותר שטח = יותר טוב – נניח ולעסק שלכם יש שם זהה לעסק אחר ובתוצאות החיפוש שניכם עולים. במידה והאתר שלכם מוצלח יותר ולכם יהיו תוספי SiteLinks ולו לא, האתר שלכם יתפוס יותר מקום וידחוק למטה את האתר המתחרה.
  3. הצגת השירותים שלנו באופן ברור – לפעמים אתרי אינטרנט יכולים להיות עמוסים ולבלבל את הגולשים, בעניין הזה הSiteLinks עושים סדר ללקוח ועוזרים לו להבין מה השירותים שהעסק מציע.
  4. לחסוך לגולש זמן – נניח ואני רוצה ליצור קשר עם חברת בזק ואני רושמת בגוגל ‘בזק’ כי אין לי כוח כמובן לרשום ‘בזק יצירת קשר’.
    אני מחכה לתוצאות שלוקחות נצח (0.44 שניות) ורואה למולי לינק ליצירת קשר! איזה יופי! הם חסכו לי את הטרחה של להיכנס לאתר שלהם ומשם לחפש את אזור יצירת הקשר.
    אמנם זה נראה מזערי ולא משמעותי, אבל קחו בחשבון שכל שניה שאתם חוסכים לגולשים שלכם, יכולה לקדם אתכם לעבר סגירה טובה יותר מול לקוחות.
    רוצים לדעת עוד על קיצורי זמן באתר? מוזמנים לקרוא את המדריך איך לשפר את זמן הטעינה באתר? 
    קישורי סייטלינק - sitelink

“אוקיי, הבנתי, שכנעת אותי, איך משיגים את קישורי SiteLinks לאתר שלי?”

אז זהו… שבעניין הזה אין מישהו שיכול להבטיח לכם שהוא יכול להשיג עבורכם קישורי SiteLinks ב100%. 

אבל כן יש דברים שאתם יכולים לעשות ש(רוב הסיכויים) יקרבו אתכם משמעותית להשגת הקישורים הנחשקים.

 

אז מה אפשר לעשות כדי להשיג קישורי SiteLinks?

  1. צרו המון תוכן באתר – ככל שתיצרו יותר תוכן באופן עקבי ויציב לאורך תקופת זמן ממושכת, גוגל תתפוס את העסק שלכם כסמכותי ותדרג אתכם כאוטורויטה בתחומכם. 
  2. צרו קישורים פנימיים לדפים החשובים – חשבו על העמודים הכי חזקים באתר שלכם שהייתם רוצים שיופיעו בSiteLinks וחזקו אותם על ידי כך שתקשרו אליהם מעמוד הבית שלכם. מומלץ לקשר לעמודים האלה גם בבלוג פוסט או בדפים אחרים שעולים באתר.
  3. חזקו את שם המותג שלכם – גרמו לאנשים לחפש אתכם בגוגל על פי שם העסק שלכם. הפיצו את שם המותג שלכם ע”י כך שתגיבו ברשתות החברתיות, קדמו את האתר באופן אורגני או בקידום ממומן וגרמו לאנשים לדבר עליכם ולחפש אתכם.
  4. שם דומיין קליט? לא בהכרח – גם אם שם הדומיין קליט וזכיר, כאשר אתם פוגשים אדם חדש ומספרים לו על העסק שלכם, אל תנסו להראות לו כמה הדומיין שלכם קליט ושיחפש כך. במקום זה, אמרו לו לחפש את השם שלכם בעברית או באנגלית, בצורה בה אתם יודעים שהשם שלכם יופיע ראשון. כך בנוסף הוא יעזור לכם לחזק את שם המותג. 
  5. כמה שיותר גיגולים – חפשו את עצמכם בגוגל מכל מיני מכשירים שונים אם ברשותכם ובקשו גם מחברים ומשפחה שיריצו חיפוש על השם שלכם. לאחר מכן נסו למצוא אנשים נוספים שיגגלו אותכם, יכנסו לאתר שלכם וישהו שם זמן מה (לא מומלץ שיכנסו לשניה ויצאו, על מנת לא להוריד את הרלוונטיות של האתר.
  6. אתם חייבים להופיע במקום הראשון – זהו אחד מהתנאים של גוגל כדי להוסיף לאתר שלכם קישורי אתר. לכן, אם אתם עדיין לא במקום הראשון תחת השם שלכם, בצעו עבודה אורגנית אינטנסיבית ותביאו את עצמכם למקום הראשון. 
  7. היעזרו בסבלנות – סבלנות היא מילת מפתח רצינית. גם אם אתם עושים את כל הפעולות הנ”ל, אל תצפו שתוך שבוע תשיגו SiteLinks ואל תנסו לרפרש את העמוד בגוגל כל 3 דקות. דברים כאלה לוקחים זמן והפעולות צריכות להיעשות באופן יציב ומתמשך לאורך תקופה.
    ישנם אתרים שלוקח להם שנה ואף שנתיים להשיג את קישורי האתר וישנם אתרים שבעזרת עבודה טובה יכולים גם להשיג SiteLinks תוך חצי שנה. 

 

אז היו סבלניים והמשיכו בעבודה – בהצלחה!! 


המאמר עזר לכם? אשמח לשמוע בתגובות!

יש לכם שאלות נוספות? כתבו לי 🙂  

Share this with friends

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)