שיעור 2 – מחקר מילים, ביטויים וזנב ארוך | מדריך קידום אורגני יצירתי 2021

מחקר מילים, מחקר מילות מפתח, שיר ויצמן

שיעור 2 – מחקר מילים, ביטויים וזנב ארוך

היום ממשיכים בשיעור השני במדריך קידום אורגני יצירתי בגוגל! 

מה הן מילות מפתח?

איך לבצע מחקר מילים נכון?

באיזה כלים אפשר להשתמש כדי למצוא מילות מפתח נוספות?

כל זאת ועוד בשיעור של היום…

אז יאללה, שנתקדם? 😉

 


למה חשוב לבצע מחקר מילים לפני שמתחילים ליצור תכנים?

בדיוק כמו שכשאנחנו מתכננים חופשה או מתכננים לבנות בית, אנחנו מתחילים במחקר (כמו למשל באיזו עיר הכי עדיף לגור, איזה סוגי תחבורה מגיעים לשם, איזה גנים ובתי ספר), בדיוק אותו דבר ביצירת תכנים שנועדו לקדם את האתר שלנו.

אנחנו לא רוצים להתחיל לכתוב תכנים, לצלם סרטונים, להעלות הכל ולהשקיע המון זמן ומאמץ ולהתאכזב מהתוצאות.

לכן, חשוב שנעשה איסוף מידע ומחקר באופן יסודי.

אם למשל אני רוצה לכתוב את סדרת הקורס הזה על קידום אורגני בגוגל.

אני צריכה קודם כל להבין, האם הנושא הזה מעניין מישהו?

אם כן, את מי?

איפה הם מחפשים את זה?

וגם.. איך?


בגלל שהשלב הזה חשוב מאוד, הוא מחולק ל-4 חלקים:

שיעור 2 – איסוף מידע א’: מחקר מילים

שיעור 3 – איסוף מידע ב’: מחקר מתחרים

שיעור 4 – איסוף מידע ג’: מחקר קבוצות פייסבוק

שיעור 5-  איסוף מידע ד’: סקר לקוחות

 


איסוף מידע א’ – מחקר מילים

בחלק הראשון יש כמה דברים שנרצה לעשות:

1. מה קורה בגוגל?

בשלב הזה נפתח גוגל ונכתוב מילות מפתח שקשורות לעסק שלנו.

כאן נוכל לראות – אילו השלמות אוטומטיות גוגל מציגה לנו?

מחקר מילים, מחקר מילות מפתח, קידום אורגני, קידום בגוגל

 

מכאן ניתן לקבל כל מיני רעיונות.

ישנם כלים נוספים שאפשר לקבל מהם רעיונות למילות מפתח כמו:

  • Ahrefs
  • SeoStack Keyword Tool (תוסף לכרום שמאפשר השלמה של מילת מפתח לזנב ארוך/ ביטויים משלימים)
  • גוגל סרץ’ קונסול (קונסולת החיפוש של גוגל) – אמנם זהו לא כלי שנותן רעיונות למילות מפתח חדשות, אבל הוא בהחלט עוזר לנו להבין באילו מונחים אנחנו נמצאים בגוגל ואפילו לא ידענו.
  • Keyword Sheeter – גם כאן לא נוכל לדעת כמה חיפושים היו לביטוי מסויים, אך בהחלט ניתן לקבל בעזרתו רעיונות למילות מפתח חדשות
    מחקר מילים, keyword shitter

2. הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל

כדי להשתמש בכלי הזה, נצטרך לפתוח חשבון בגוגל אדס. זה ממש פשוט וכמה צעדים (לא אסביר איך במדריך הזה, אך יש המון הדרכות בגוגל על איך לעשות את זה).

כדי לקבל תוצאות מדוייקות יותר, צריך להפעיל מודעה אחת (אפילו בכמה עשרות שקלים, לא בטוחה לגבי המינימום האפשרי) ולאחר מכן תקבלו תוצאות מדוייקות לגבי המיקומים, החיפושים והעלויות של כל ביטוי ומילת מפתח כאשר מבצעים מחקר מילים.

אז אחרי שפתחנו חשבון ונכנסו אליו, נחפש את המפתח שוודי בשורת החיפוש למעלה > planning ושם נמצא את keyword planner:

מחקר מילים, מילות מפתח, קידום בגוגל

 

עכשיו, ב’גילוי מילות מפתח חדשות’ או באנגלית ‘discover new keywords’ נוכל לכתוב (עד 10) מילות מפתח.

היתרונות של הכלי הזה הם שהוא:

  • מאפשר לנו לראות איזה מהמילים שחיפשנו הכי פופולריות
  • האם יש מילים שעליהן אנשים משלמים כדי להגיע לתוצאות הראשונות והממומנות (וכמה?)
  • ובנוסף הוא מציג לנו מילות מפתח חדשות, לרוב קשורות, שאולי אפילו לא חשבנו עליהן
  • ניתן להוריד את כל מילות המפתח שהוצעו לנו, כקובץ CSV
  • זה בחינם!

 

חיפוש מילות מפתח, מחקר מילים, תכנון מילות מפתח

 

3. גוגל טרנדס (כללי)

חייבת לציין בכנות שאני לרוב לא משתמשת בכלי הזה, אבל הוא ממש נחמד.

כאן אנחנו יכולים לשים לב לכל מיני מגמות.

הכלי הזה יכול להיות לכם רלוונטי למחקר המילים במיוחד אם העסק שלכם הוא עסק עונתי, טרנדי, או משהו שמתבסס על שינויים תמידיים.

(כמובן שכל סוגי העסקים והתחומים משתנים כל הזמן, אך העסק שלי למשל, הוא עסק שהחיפושים בו הם לרוב די זהים כל השנה, לעומת למשל עסקים בתחום התיירות, חתונות ודברים יותר עונתיים/ לפי חגים וכו’.)

שווה לפחות פעם אחת בתחילת המחקר שלכם, לבצע כל מיני חיפושים בגוגל טרנדס.

גוגל טרנדס, חיפוש מילות מפתח, מחקר מילים

 

4. מחקר קבוצות פייסבוק
יאללה לפייסבוק ולהתחיל לשוטט! (אבל היי, להתרכז במשימה!)

קודם כל נחפש את כל מילות המפתח שמצאנו עד עכשיו ונראות לנו מתאימות עבור קידום האתר שלנו.

הרעיון בשלב הזה הוא לשים לב למספר דברים:

  • לאיזה סגנון פוסטים אנשים מגיבים?
  • באיזה קבוצות פוסטים תופסים יותר ואיזה פחות
  • באיזה סגנון נכתב הפוסט?
  • האם יש לפוסט תמונה או סרטון?
  • מי פחות או יותר סוג האנשים שמגיבים לפוסטים האלה?

כאן ננסה לקבל רעיונות והשראה.

נסו לחפש קבוצות שיתאימו לדברים עליהם אתם רוצים לדבר והידע שלכם יעניין אותם בסופו של דבר.

 

5. אינטואיציה (חשוב חשוב לא להתעלם!)

אוקיי אז יש לי ביטוי זנב ארוך וממש מגניב אבל הוא לא מופיע בשום מקום. ז”א – לא היו עליו חיפושים בגוגל (עד כמה שאפשר לדעת), אף אחד לא כתב עליו, הוא מוזכר אך במילים אחרות… מה זה אומר?

לשים או לא לשים?

במקרה של ביטוי כזה, אם זה משהו שנראה לכם נכון (כמו למשל השיעור הזה במדריך וורדפרס למתחילים:

שיר ויצמן, מדריך וורדפרס מתחילים 2020, מה זה תעודת SSL

 

קרוב לוודאי שאף אחד אף פעם לא יחפש בגוגל את המילים ‘מה זה לעזאזל תעודת SSL’, אבל האינטואציה שלי אמרה לי ללכת על זה.

אז איך קרה שאני בין המקומות הראשונים גם בגוגל וגם ביוטיוב כאשר מחפשים ‘מה זה SSL’ למרות שזו לא הכותרת של המאמר שלי?

מה זה SSL

אפשר לשחק עם מילות המפתח כך ש:

נבחר מילת מפתח, למשל: ‘מה זה SSL’.

בהגדרות של התוסף יוסט SEO, נבחר את מילת המפתח ‘מה זה SSL’,

ולעומת זאת בכותרת המאמר – נבחר את השם ‘מה זה לעזאזל, תעודת SSL’.

כך יש לנו אפשרות לגוון, מכיוון שהכותרת של המאמר עדיין מכילה בתוכה את שלושת מילות המפתח המקוריות, רק שבאמצע ישנן עוד מילים.

 

אני לא יודעת כמה האסטרטגיה הזאת מתאימה לכל עסק,

אבל האסטרטגיה הזאת מתאימה לכם אם אתם מאמינים בתכנים ובערך שאתם מוציאים לעולם.

 

 


קידום אורגני בגוגל, שיר ויצמן

צאו שניה מהמירוץ הזה שכולנו נמצאים בו. זו לא תחרות.

התחרות שלכם היא רק עם עצמכם.

מה גם,

שזה המון עניין של ניסוי וטעייה.

אין פה נכון לא נכון.

יש את מה שאנשים רוצים לקבל, יש את מה שאתם רוצים לתת – נסו למצוא את האמצע ולהביא אותו החוצה בצורה שהיא הכי שלכם.


זהו שיעור 2 מתוך 4 על איסוף מידע ומחקר לפני שמתחילים בכתיבת התכנים.

שיעור 2 – איסוף מידע א’: מחקר מילים

שיעור 3 – איסוף מידע ב’: מחקר מתחרים

שיעור 4 – איסוף מידע ג’: מחקר קבוצות פייסבוק

שיעור 5-  איסוף מידע ד’: סקר לקוחות


קידום אורגני ויצרתי בגוגל, זה ייתכן גם עבורכם?

איך אפשר לוודא שאתם באמת מבצעים את הכל?

איך תדעו שאתם מתקדמים בתהליך ולא סתם צופים בעוד סרטון?

 

בדיוק בשביל זה,

אני רוצה להזמין אתכ׋ לתכנית ליווי קבוצתית,

שתתן לכ׋ תמיכה בתהליך קידום האתר שלכ׋,

ותעזור לכ׋ להמשיך גם כשקשה.

 

כל הפרטים לגבי התכנית נמצאים כאן – תכנית לווי קידום אורגני יצירתי בגוגל.

אשמח לראות אתכ׋ בתכנית ולסייע לכ׋ להתקדם בגוגל, להפסיק לעבוד קשה ולהתחיל למשוך אליכ׋ את הלקוחות שבאמת מתאימ׊׋ לכ׋ 🙂

 


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

קידום אורגני, קידום בגוגל, קידום אורגני SEO, איך להתקדם בגוגל, SEO, קידום אתרים, פיתוח יצירתיות, איך לחשוב יצירתי, קידום ביוטיוב.

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

הרשמו לניוזלטר וקבלו תכנים מגניבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)