מה חשוב לבצע בעת עדכון אתר וורדפרס? | חלק 4 שדרוג אתרים

עדכון אתר, עדכון אתר וורדפרס, עדכון תבנית, עדכון גרסא,

כאשר אנחנו רוצים לבצע עדכון אתר וורדפרס לאתר ותיק או בעל מיקומים גבוהים בגוגל, כמובן שצפוי לנו מסע שעלינו לבצע בזהירות רבה.

מספיקה פעולה אחת שגויה ואנחנו עלולים לאבד את המיקומים שעבדנו כל כך קשה כדי להשיג. 

 

 


מה יכולות להיות הסיבות לעדכון אתר וורדפרס?

  1. מעבר שרת אחסון 
  2. מעבר לדומיין חדש
  3. עיצוב אתר מחדש
  4. עדכון גרסאות/ תוספים באתר
  5. הפניות 301 ועוד.

האם עדכון אתר זה תהליך מסובך?

ככל שהאתר שלנו גדול ומורכב, כך גם יהיה ביצוע העדכון. 

בעת ביצוע עדכון מכל סוג שהוא, צפויה לנו ירידה קטנה בתוצאות החיפוש ובכניסות האורגניות לאתר שלנו, אך אם מבצעים עבודה זהירה ויסודית, האתר יחזור למיקומים הקודמים שלו ואף למיקומים גבוהים יותר במידה ועדכון האתר כלל גם חידוש והוספת תכנים חדשים. 

לכן, אם אין לנו ניסיון והאתר שלנו (שהוא בעצם הנכס של העסק שלנו) חשוב לנו, נרצה להיעזר באיש.ת מקצוע.


מה חשוב לבצע בעת עדכון אתר?

  1. עדכון האתר לאבטחה
  2. עדכון תוכן לקידום האתר
  3. עדכון העיצוב לחווית המשתמשים והגולשים
  4. בדיקת נתוני האתר

נבחן אותם אחד אחד….


1. עדכון האתר לאבטחה

בראש רשימת האתרים הכי נפרצים בוורדפרס כיום, נמצאים אתרי וורדפרס לא מעודכנים שמהווים סכנה משמעותית לפריצה לאתר שלנו וגניבת מידע.

לכן כאשר מבצעים עדכון אתר חשוב מאוד לבצע עדכון לכמה דברים חשובים. אך עוד לפני שאנחנו מבצעים כל עדכון או שדרוג באתר שלנו, חשוב מאוד מאודלבצע גיבוי לאתר!

בתוך עדכון האתר לאבטחה ישנם כמה סעיפים שנרצה לעבור עליהם:

  • עדכון תוספים באתר

כפי שציינתי במאמר 30+ תוספי וורפדרס פופולריים, למערכת וורדפרס יש מעל 50,000 תוספים (מספר שהולך וגדל מיום ליום). 

לפעמים אנחנו מתקינים באתר שלנו תוספים שאנחנו לא באמת צריכים, לא משתמשים בהם ולא מעדכנים אותם.

חוסר עדכון לתוספים מהווה פירצה עבור האקרים להיכנס לאתר שלנו, לגנוב משם מידע או להפיל לנו את האתר כולו.

לכן בעת שדרוג האתר חשוב מאוד לבצע עדכון לתוספי וורדפרס וגם למחוק תוספים שלא בשימוש.

  • עדכון תבניות 

עוד דבר חשוב שמסייע לנו באבטחת האתר, הוא עדכון של התבנית המותקנת ומופעלת באתר שלנו ויחד עם זאת מחיקת כל שאר התבניות האחרות שאינן בשימוש.

הנה מדריך קליל על איך למחוק תבניות שלא בשימוש

  • עדכון גרסת וורדפרס

כמו כל יוצרי התבניות והתוספים, גם וורדפרס מעדכנת לעיתים קרובות את הגרסא שלה בניסיון לשפר את חווית המשתמש. 

ישנם הרבה בעלי ובעלות אתרים שלא מעדכנים את וורדפרס לגרסה הכי עדכנית מה שיכול ליצור תקלות באתר שלהם.

אך יחד עם זאת חשוב מאוד להיזהר כאשר מבצעים עדכון גרסה, מכיוון שלא פעם ולא פעמיים אתרי וורדפרס נפלו בעת עדכון גרסה. מומלץ תמיד לבצע גיבוי לפני עדכון ואם נרצה להיות אקסטרה זהירים, ניעזר באיש.ת מקצוע.

אבטחת אתר, עדכון אתר וורדפרס, עדכון אתר


2. עדכון תוכן לקידום האתר

אם האתר שלנו בן יותר משנתיים-שלוש, רוב הסיכויים שיש בו כבר לא מעט תוכן לעדכן.

בעידן של היום דברים משתנים כל כך מהר ויכול להיות שבאתר נמצאים תכנים ישנים שכבר לא משרתים אותנו ואת המטרות שלנו.

יתרון גדול לעדכון תוכן האתר הוא כמובן מבחינת SEO – קידום אתרים

בעזרת תוכן רלוונטי, מחודש, מקורי ואיכותי לאתר שלכם, תוכלו לעלות במיקומים בביטויים הרלוונטיים אליכם ולהרוויח עוד תנועה לאתר.

אז איך מבצעים עדכון תוכן לאתר?

1. שערוך מחדש של השירותים/ המוצרים שלנו 

יכול מאוד להיות שמאמר שכתבנו לאתר שירת אותנו לפני 10 שנים, אבל אם היום יש באתר שלנו מאמר או עמוד שמציע שירות שאנחנו כבר לא מספקים, זה יכול אף לבוא לרעתנו.

לכן בשלב הראשון נרצה להכין רשימה מעודכנת של כל השירותים והמוצרים החדשים והעדכניים שאנחנו מעוניינים להציע כיום.

2. נקיון תכנים לא רלוונטיים

בהמשך לסעיף הקודם, נרצה כמובן לשמור את תכני האתר שלנו רלוונטיים לנושאים בהם אנחנו מתמחים. 

לכן, לפני שנכניס תכנים חדשים, נרצה לעשות ניקיון ומחיקת תכנים ישנים שכבר לא רלוונטיים לאתר, כמו למשל פוסטים, עמודים, תמונות ישנות ועוד.

נוכל לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

  1. האם התוכן שנמצא באתר משרת את המוצרים או השירותים שאנו מספקים באתר?
  2. האם התוכן ישן ולא רלוונטי?
  3. האם התוכן משקף את המותג עצמו?

רק לאחר ניקיון מעמיק של התכנים באתר נוכל להמשיך הלאה בצורה מסודרת ולהתחיל להכין תכנית פעולה חדשה.

3. מחקר מילים

שמענו את צמד המילים האלה כבר כמעט בכל כתבת תוכן אפשרית המדברת על קידום אתרים. אבל לא סתם אנחנו שומעים אותן שוב ושוב ושוב.

באמצעות מחקר מילים נכון ומעמיק אנחנו יכולים לכתוב מאמרים טובים שיהיו מקודמים יותר בגוגל, להגיע לקהל היעד הנכון לנו ואף להגביר את אחוזי ההמרות שלנו באתר.

בהמשך אצרף לכאן מאמר מפורט על איך לבצע מחקר מילים מקיף, אבל עד אז ניתן לקרוא כאן כמה טיפים במאמר על תפריט ניווט.

בנתיים ניצור קובץ בגוגל שיטס ונכניס פנימה את כל המילים שנראה לנו שאנחנו רוצים להתמקד בהן ולהגיע עם האתר שלנו למקומות הראשונים באותן מילות מפתח או ביטויים.

4. מחקר מתחרים

כחלק בלתי נפרד ממחקר המילים, נרצה לבצע גם מחקר מתחרים. יש כל מיני סוגי מחקרים שניתן לבצע על המתחרים שלנו, אך אני דוגלת במחקר פשוט וממוקד.

בהמשך אעלה מאמר על זה גם (כדי לא לפספס הירשמו לניוזלטר בעמוד שדרוג אתרים).

גם כאן נרצה להכין לנו רשימה של איזה מתחרים נמצאים בראש תוצאות החיפוש כאשר אנחנו מקלידים את מילות המפתח בהן אנחנו רוצים להיות מדורגים באופן גבוה.

5. הכנת אסטרטגיית תוכן

בלי תכנית פעולה לא מתחילים!

ברגע שאנחנו יודעים באילו מילות מפתח אנחנו רוצים להתמקד ומול מי אנחנו מתחרים עליהן, זה הזמן להתחיל לתכנן.

כעת נכין רשימה של מאמרים אפשריים עם אותן מילות מפתח (שאספנו בסעיף 4) שאנחנו רוצים להתמקד בהם. הרשימה צריכה להיות כללית ובראשי פרקים ומומלץ בסדר כרונולוגי.

לאחר מכן נתחיל בכתיבת המאמרים. 

רצוי לכתוב כל מאמר באורך של 300 מילים למאמר לפחות כאשר כל מאמר מתמקד במילת מפתח אחרת וכמובן שנשתמש עבור זה במדריך המקיף לכלי לקידום אורגני יוסט – Yoast

חשוב: רק כשיש לנו את האסטרטגיה והמאמרים מוכנים, נתחיל להעלות אותם לאתר (רצוי בקצב איטי בקבוע, למשל אחת לשבוע או אחת לחודש, כדי להבהיר לגוגל שאנחנו כאן כדי להישאר).

סיכום של הפעולות הפרקטיות בשלב זה:

  1. הכנת רשימה מעודכנת של כל המוצרים/שירותים שאנחנו מציעים
  2. ניקיון ומחיקת תכנים לא רלוונטים באתר
  3. רשימה עם מילות מפתח לקידום
  4. רשימת מתחרים מובילים
  5. רשימת מאמרים להעלאת תכנים 
  6. כתיבת מאמרים לקידום
  7. פרסום מתוזמן בקצב מתמשך וחוזר חלילה

 

עדכון אתר, מחקר מילים, מחקר מתחרים


3. עדכון עיצוב האתר

הרבה בעלות ובעלי אתרים מתמקדים בתוכן של האתר אך לא שמים לב לעיצוב שלו.

כיום, יש מומחים רבים בתחום עיצוב האתרים בכלל ועיצוב UX/UI בפרט, שיסכימו על האימרה – אנשים קונים עם העיניים.

חווית משתמש טובה היא דרך מצויינת למשוך את הגולשים שלנו להמשיך לגלול באתר. לכן נרצה לדאוג שהאתר שלנו מותאם לקהל היעד שלנו, ושהעיצוב עצמו הינו עדכני, נקי ומינימליסטי שיתאים למותג שלנו.

אז איך עושים את זה בפועל?

קוראים את המאמר עיצוב אתר מחדש (חלק 5 בסדרת שדרוג אתרים – יצא בשבוע הבא)

כדי לדעת איך לעצב אתרים כמו אלופות ואלופים,

מומלץ גם לקרוא את המאמר המקיף על 12 טיפים לעיצוב האתר הכולל בתוכו סרטון עם אתרים לדוגמא של עשה ואל תעשה בכל הנוגע לחווית משתמש ועיצוב אתרים מקצועי. 

טיפים לעיצוב אתר, UI, UX, עיצוב אתרי וורדפרס, דוגמאות לאתרי וורדפרס, אתרי וורדפרס מעוצבים, אתרים לדוגמא,


4. בדיקת נתוני האתר

כאן נרצה לגלות קצת יותר נתוניים טכניים על ביצועי האתר שלנו ולראות מה ניתן לשפר.

נוכל לעשות זאת באמצעות כמה כלים:

  1. בדיקת מהירות אתר + ביצועי אתר באמצעות pingdom.com
  2. בדיקת הכניסות לאתר שלנו באמצעות גוגל אנליטיקס
  3. בדיקת ביצועי האתר שלנו באמצעות גוגל סרץ’ קונסול

 

ומה עוד חשוב לעשות כשזה נוגע לביצוע שדרוג אתר?

כמובן שנרצה לבדוק מה מצב האתר שלנו מבחינת התאמה למובייל ולמכשירים נוספים.

כיון, הגלישה ברוב אתרי האינטרנט מתבצעת דרך המובייל (מעל 80% לרוב האתרים) לעומת מהדסקטופ ולכן חשוב מאוד להתאים את האתר למובייל.

בחלק 6 במדריך שדרוג אתרים תיהיה הרחבה על התאמת אתר למובייל.


כפי שניתן לראות, עדכון אתר יכולה להיות עבודה מורכבת ואם עושים אותה כדאי לעשות אותה בצורה יסודית ומקצועית ולרוב מומלץ להיעזר באיש.ת מקצוע.

אבל אם בכל זאת החלטנו לעדכן את האתר בעצמנו, אלו השלבים שנצטרך לבצע:

1. רשימה של כל העמודים באתר שלנו

השלב הראשון הוא בעצם לדעת מה קורה באתר שלנו.

כאן נרצה להוריד את מבנה ה-URL של העמודים הקיימים באתר שלנו, כלומר את “עץ” האתר שלנו.

עדכון אתר וורדפרס אומר הרבה שינויים שעלולים להשפיע גם על מבנה ה-URL הכולל של האתר.

לכן נרצה להיות עם יד על הדופק ולגבות את מבנה הכתובות הקיים כדי שנוכל לדעת האם ומה השתבש בדרך.

על מנת להוריד את מבנה ה-URL של האתר נוכל להיעזר בתוסף יוסט – Yoast SEO ולהוריד את מפת האתר (SiteMap) שנוצרת באופן אוטומטי. 


2. יצירת סביבת עבודה חדשה 

את העדכונים לאתר והעיצוב החדש כולל כל השינויים שנבצע בעת עדכון האתר, נרצה לבצע במקום בטוח ולא על אתר “חי”, כדי שבמידה ומשהו ישתבש בדרך, לא יקרה כלום לאתר המקורי שלנו.

לכן כאן יש לנו כמה אופציות:

  • להעתיק את האתר לדומיין זמני באמצעות התוסף All In One ואח”כ להעביר את כתובות האתר באמצעות הפניות 301
  • ליצור עותק לאתר ולעבוד באופן מקומי עם התוכנה Localwp.com
  • ליצור שכפול לאתר שלנו עם התוסף WP-Staging ואז “להשתלט” בחזרה על האתר הישן עם העיצוב והעדכונים החדשים. (הדרך הכי בטוחה – השכפול ללא עלות אך השחזור בתשלום)

לעולם לא נרצה לבצע שינויים גדולים על האתר שלנו כאשר הוא נמצא באוויר ויש בו תנועה. זה עלול לגרום תקלות באתר ואף לפגוע לנו במיקומים בגוגל.


3. בדיקת סביבת העבודה החדשה

לפני שנתחיל בעדכונים, נבדוק האם האתר שלנו מתפקד כראוי ונוכל לעבוד עליו ללא בעיות.

בבדיקה הזו, נרצה לשים לב לכמה דברים:

  • האם ישנם קישורים שבורים?
  • האם כל התוכן נמצא?
  • האם כל האלמנטים והווידג’טים מתפקדים כראוי?
  • האם כל התמונות והמדיה מוצגים כראוי?

4. ביצוע שינויים באתר החדש

בין אם בחרנו להעתיק את האתר לדומיין אחר, ליצור סביבת עבודה מקומית או לשכפל אותו, כעת נוכל לבצע את כל העדכונים והשינויים הנדרשים.

נמחק תוספים ישנים, נבצע עדכון גרסת וורדפרס לגרסה עדכנית, נעדכן תבניות ותוספים ובמידת הצורך נבצע עדכון תוכן ועיצוב מחדש.


5. החלפה בין האתר הישן לאתר החדש

ברגע שסיימנו לבצע את העדכונים הדרושים, כעת נרצה להטמיע את העיצוב החדש.

  • אם השתמשנו בדומיין אחר – נרצה לבצע הפניות 301
  • אם השתמשנו בתוכנה Local – נבצע ייצוא לקבצי האתר החדש, ניתן להיעזר במדריך הזה ביוטיוב
  • אם השתמשנו בתוסף WP-Staging ניתן להיעזר בסרטון הזה להפעלת האתר החדש

6. גוגל סרץ’ קונסול

לאחר שביצענו את העברה, נרצה לוודא שהכל עבר ועבד כשורה.

בעזרת גוגל סרץ קונסול נבדוק קישורים שבורים באתר, עמודים כפולים ועוד.

כדי להימנע מעונש ע”י גוגל מומלץ לבצע את התיקונים הנדרשים באופן מהיר בעזרת ההתראות של סרץ’ קונסול. 


7. אנדוקס מחדש של האתר בגוגל

לאחר שסיימנו את ההעברה והבדיקה, כעת נבדוק האם העמודים החדשים שהוספנו באתר אכן מאונדקסים ע”י גוגל. 


8. רובוט.טקסט

רובוט robot.txt הוא בעצם קובץ טקסט שמאפשר לנו להורות לרובוטים והזחלנים של גוגל איך לאנדקס ולסרוק את האתר שלנו.

כשהרובוטים של גוגל נכנסים לסרוק לנו את האתר, הם קודם כל סורקים את קובץ הרובוט כדי לראות מה הם אמורים או לא אמורים לסרוק באתר שלנו.

קובץ זה חשוב כי הוא חוסם את הזחלנים של גוגל מלסרוק דפים משוכפלים או שבורים אצלנו באתר ובכך מונע מאיתנו עונש של גוגל.

במהלך עדכון האתר ייתכן וקובץ robot.txt שלנו נפגע ולכן חשוב לשחזר אותו. 

רובוט, ROBOT.TXT

נוכל למצוא קובץ זה באמצעות התוסף יוסט – Yoast SEO בסרטון איך למנוע מגוגל להגיע לדפים לא רצויים באתר בעזרת הקובץ robot.txt.

 


9. מפת אתר xml

כעת כששינינו את מבנה האתר שלנו, נרצה לעדכן את גוגל במבנה החדש.

נוכל לעשות זאת באמצעות יצירת מפת אתר והטמעה שלה בגוגל סרץ’ קונסול.


10. מעקב ופיקוח על השינויים

לאחר שסיימנו את כל הפעולות בבטחה, עכשיו נותר לנו להמשיך לעקוב ולראות איך המיקומים שלנו בביטויים ומילות מפתח מסויימות עולים. 

חשוב להיות במעקב ופיקוח תמידי מהסיבה ובמידה ויש תקלה נוכל לדעת מייד ולתקן אותה.

 


אהבתם את המאמר מה חשוב לבצע בעת עדכון אתר וורדפרס?

המאמר הזה הוא חלק 4 במדריך שדרוג אתרים. תוודאו שאתם לא מפספסים את מדריך שדרוג אתרים המלא.


חדשים בווורדפרס? אל תפספסו את מדריך וורדפרס למתחילים

חדשות באלמנטור? תוודאו שאתן בודקות את המדריך השווה מדריך אלמנטור למתחילות.


 

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)