שיעור 8 – כתיבת מאמרים לאתר | מדריך קידום אורגני יצירתי 2021

כתיבת מאמרים, איך לכתוב מאמר, איך לא להיתקע בכתיבה

שיעור 8 – כתיבת מאמרים לאתר

יאלהההההה! מתחילים בבלאגן 🙂 

בשיעור הזה נלמד למה חשוב לכתוב את כל המאמרים מראש, מה השיטה הכי טובה לכתוב בלי להיתקע בזמן הכתיבה (רמז: old school) וכמובן נמשיך בסימון V ונשחרר לעצמנו עוד קצת דופמין בזמן שאנחנו מקדמים את האתר שלנו בגוגל.

אז יאללה, שנתקדם? 😉

 

 


כתיבת מאמרים – זה מעניין בכלל מישהו?

אם הייתם שואלים אותי לפני שנתיים, 

האם אני חושבת שאני יודעת/ יכולה לכתוב מאמרים בקצב מסחרר שכזה,

הייתי צוחקת. ממש אבל.

אני? כתיבה? מה הקשר?

מאיפה בכלל להתחיל?

על מה לכתוב?

וגם,

למה שזה יעניין מישהו?

וחוץ מזה שכבר כתבו על הכל. למה שיקראו דווקא את מה שאני כתבתי?

החלטתי שאני מנסה.

בהתחלה היה לי קשה.

לקח לי בערך שבועיים לכתוב את המאמר הראשון שלי.

היו לי המון רעיונות שאספתי מכל מקום, מלא מידע שחקרתי וצברתי מהאינטרנט,

ולא ממש ידעתי מאיפה להתחיל. 

אבל,

ברגע שלמדתי איך לבנות תכנית פעולה בצורה נכונה וגם לבחור נושא אחד מרכזי,

פתאום כתיבה באה יותר בקלות.

ועם הזמן זה הלך והשתפר.

הזמנים התקצרו ואיכות התכנים עלתה.

כשכותבים מהלב,

כשכותבים כדי לשתף ידע,

ולא כדי לנסות למכור,

זה בא הרבה יותר בקלות.

 

עם הזמן הגיעו אליי פניות מאוד מעניינות,

לקוחות עבור בניית אתרים, שיעורים פרטיים, עבודות של שדרוג אתרים, הצעות להעביר סדנאות פרטיות, קורסים במוסדות לימוד ועוד.

אז הבנתי שבנוסף לזה שזה כיף וממלא אותי, זה גם משתלם לי.

אז המשכתי 🙂

 


איך כתיבת מאמרים בצורה נכונה יכולה לעזור לנו להתקדם בגוגל?

כשאנחנו כותבים על דברים שנוגעים אלינו,

על דברים שמעניינים ועוזרים לאנשים אחרים,

וכשאנחנו מושכים אנשים אלינו לאתר שיקראו את התכנים האלה – זה מקדם אותנו בגוגל.

 

סיפרתי במדריכים שלי לא פעם על כמה גוגל אוהבת אתרים מושקעים ומטופחים. 

כלומר, אתרים שעולים בהם תכנים כל הזמן, אתרים שמושכים גולשים מרשתות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם לצאת מהרשתות ולהיכנס לאתר. 

אתרים שנותנים מענה מדויק לצרכים של הגולשים.

וככל שהאתר שלנו יהיה כתוב עם תכנים מדוייקים, מקיפים ומעניינים שיעלו לאורך זמן מתמשך (במקום בוסט של כמה מאמרים ביום אחד) – ככה גוגל תקדם אותנו. 

ואם האתר כולל גם סרטונים מיוטיוב (שהרי גם היא חלק מגוגל) – מה טוב!

כתיבת מאמרים, תזמון מאמרים, קידום בגוגל


 

אוקיי אז הבנו למה כתיבת מאמרים חשובה לקידום האתר. מה עכשיו?

 

אם האתר והעסק שלכם עוסק בתחומים שמצריכים הוכחות מחקריות, מידע משלים וכו’ – צריך בהתחלה לאסוף כמה שיותר מידע לפני שמתיישבים לכתוב.

לאחר איסוף התכנים, יושבים לכתוב את המאמרים (רצוי ביום אחד מרוכז אם אפשר).

 

יאללה, יושבים לכתוב.

לוקחים ערימה של דפי A4, 

כותרת בראש הדף (לדוג’): “שיעור 1 – כניסה לסטייט אוף מיינד יצירתי.”

ומתחילים לכתוב.

לפעמים זה מהראש, לפעמים צריך לשלב עם עוד דברים שמצאנו, מאמרים, מחקרים, כתבות ועוד. כמובן תלוי בַּהֶקְשֵׁר של הפרוייקט שלי. 

איך אפשר להימנע מלהיתקע בכתיבה?

הסיבה שנרצה לכתוב קודם כל על דף, היא שהיד פשוט מאפשרת כתיבה יותר מהירה מאשר על המחשב ואז לא נתקעים בכתיבה. 

זה זורם וזה כיף ואז אני מעבירה את זה למחשב בקלות. 

 

פתרון נוסף זה להתחיל לכתוב, ואם נתקעים אז פשוט ללכת לעשות סיבוב, לנשום בחוץ, לחבק איזה עץ ולחזור רעננים מאוחר יותר או ביום למחרת.

 


תזמון המאמרים

אם למשל יש לי מדריך של 15 מאמרים,

אני קודם כל כותבת על דף את כל ה-15, אח”כ מעבירה את כולם לקובץ דוקס

ורק אח”כ מעלה אותם בנפרד לאתר, (כמובן עם הגדרות נכונות של יוסט SEO).

מה היתרונות של כתיבת מאמרים ותזמון מראש?

1. סדר וארגון

כשאנחנו כותבים הכל מראש, הרבה יותר קל לעשות סדר בראש –

גם לעצמנו וגם לגולשים שלנו.

כך שבסופו של דבר, תתקבל תוצאה ברורה של מה הולך להיות בכל המדריך הזה, והכל ידוע ומוכן מראש!

2. כתיבה נקודתית

כשאנחנו מסבירים/ מדברים על משהו ספיציפי, הקהל שמגיע אלינו הרבה יותר מדוייק לנו ולמה שאנחנו מציעים לעולם.

3. חיבור אישי

כשאנחנו משקיעים בלכתוב ולהוציא תכנים איכותיים, כשאנחנו משתפים את הידע שלנו לעולם – אנחנו מושכים אלינו קהל שמתחבר אלינו באופן אישי!

הקהל הזה מתחבר אלינו, מפיץ אותנו לסביבה שלו וגם כמובן הסיכויים שלנו להתקדם לליווי/ נתינת שירותים גבוהים יותר.

4. קידום בגוגל!

כמו שכבר הבנו, כשאנחנו מעלים תכנים לאורך זמן גוגל מבינה שיש על מי לסמוך – ועוזרת לנו לקדם את האתר והתכנים שלנו 🙂


איך לכתוב בצורה יצירתית?

כשאתם כותבים או מדברים מהלב ומהבטן, כשאתם מציגים את הידע שלכם בצורה שלכם, זו הצורה הייחודית לכם!

ואף אחד לא יכול לעשות את זה כמוכם 😉 

אם תנסו לעשות כמו המתחרים שלכם, אתם תשקיעו המון אנרגיה ומאמץ במשהו שהוא לא אתם.

לכן תמיד עדיף להיות אתם. וככה תוכלו לראות איזה דברים מדהימים יוצאים לכם.


*יצירטיפ* – לדבר בגובה העיניים 👀

אנחנו רוצים לדבר בשפה ברורה, אישית וקלילה.

 

או במילים אחרות:

כתיבת מאמרים
אם אתם לא מדברים את זה, אל תכתבו את זה

 

האם כל המאמרים חייבים להיות מדוייקים עכשיו? איך אני אדע אם זה נכון או לא?

הכל זה עניין של ניסוי וטעייה!

בעולם של כתיבת תוכן אין נכון או לא נכון. 

מנסים, רואים אם אנשים אוהבים, איך הם מגיבים לזה, מנתחים את הנתונים וממשיכים הלאה לסבב הבא. 

 


סימון V ב-צ’קליסט – הידד!

אחרי שסיימנו לכתוב – אפשר לסמן בV את כתיבת המאמרים בגיליון שלנו, להעלות לעצמנו קצת את הדופמין ולהמשיך לשלב הבא עם מוטיבציית שיא 🙂

קובץ טמפלייט להורדה למחקר מילים ומתחרים והכנת תכנית פעולה

 

כתיבת מאמרים, איך לא להיתקע בכתיבה

 


 

שימו ♥️! 

השיטה הזו של הקמת תכנית עבודה יכולים לעזור בכל פרויקט ולאו דווקא רק ביצירת תכנים לקידום האתר בגוגל.

בכל פעם שאני מתחילה פרויקט חדש אני משתמשת בשיטה הזאת וככה מצליחה להוציא את הפרויקט שלי לפועל מתחילתו ועד סופו.

 

אז יאללה זה הזמן להקים תכנית פעולה ואנחנו נתראה בשיעור הבא 😉

 

 


קידום אורגני ויצרתי בגוגל, בא לך גם?

כל הפרטים לגבי התכנית נמצאים כאן – תכנית לווי קידום אורגני יצירתי בגוגל.

אשמח לראות אתכ׋ בתכנית ולסייע לכ׋ להתקדם בגוגל, להפסיק לעבוד קשה ולהתחיל למשוך אליכ׋ את הלקוחות שבאמת מתאימ׊׋ לכ׋ 🙂

 


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

קידום אורגני, קידום בגוגל, קידום אורגני SEO, איך להתקדם בגוגל, SEO, קידום אתרים, פיתוח יצירתיות, איך לחשוב יצירתי, קידום ביוטיוב.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)