איך להגדיר נכון את התוסף יוסט – Yoast SEO ולהתקדם בגוגל? מדריך עם סרטון

לפני שנתחיל חשוב לי לציין שהתוסף יוסט – Yoast SEO זה לא תוסף קסם שעושה את כל העבודה בשבילכם, אלא תוסף שעוזר לכם להבין איזה שינויים ושיפורים תוכלו לבצע באתר כדי לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל.


אחד הדברים הכי חשובים היום כדי להצליח בקידום ובדירוג של גוגל ולגרום לגוגל לחבב אתכם, הוא יצירת תוכן. 

ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי ורלוונטי, כך תקודמו יותר בגוגל.

לגוגל בעצם יש שני קהלי יעד: קהל גולשים וקהל לקוחות משלמים.

קהל הלקוחות המשלמים זה הקהל שמבצע קמפיינים ורוכש מוצרי גוגל.

הקהל השני, המסיבי יותר, זה קהל הגולשים, שהוא בסופו של דבר זה שבזכותו קהל הלקוחות המשלמים, אשכרה משלמים.

אז לגוגל יש מטרה מאוד ברורה והיא – לגרום לגולשים להיות כמה שיותר מרוצים. איך היא עושה את זה? בזה שהיא נותת להם את התשובות למה שהוא מחפשים. 

וכאן אנחנו, יוצרי התוכן, נכנסים לתמונה. ככל שנכתוב תוכן ומאמרים יותר רלוונטים שעונים על הצרכים של הגולשים בגוגל, כך נקודם באופן יותר טוב ודירוג האתר שלנו יתקדם גם הוא.


איך גוגל יודעת אם התוכן שאתם מעלים לאתר אכן רלוונטי לגולשים? 

אחת הדרכים של גוגל לבדוק, היא להסתכל על זמן השהייה של אנשים באתר שלכם.

ככל שהמאמרים והפוסטים שלכם באתר יהיו כמה שיותר מעניינים ורלוונטיים (מה שאומר בלי קליק בייט!), כך זמן השהייה ארוך יותר וסיכוי לדירוגים גבוהים יותר.

ובמילים אחרות:

תכנים איכותיים = זמן שהייה ארוך = גוגל מחבבת אתכם + מדרגת אתכם גבוה.

אז מה לא לעשות כשכותבים מאמר?

אם למשל גולש מחפש בגוגל ‘איך להוריד במשקל’ ועולה כתבה עם הכותרת ‘איך הורדתי 15 קילו בחודש וחצי’.

הגולש מתרשם ונכנס לכתבה רק כדי לגלות, שהמאמר בעצם מספר על כך שחבר של כותבת המאמר עזב אותה ביום בהיר אחד, היא נכנסה לדיכאון ובגלל זה היא הורידה 15 קילו. מרגיז נכון? הגולשים כמובן יצאו מהכתבה ברגע שהם יקלטו את זה.. 

ומה כן לעשות כשכותבים מאמר?

לעומת זאת, אם כותבת המאמר תציג תכנית פעולה מפורטת עם הסברים וסרטונים שמראים את הרגלי ההאכילה שלה בחודש וחצי האחרונים ואת הפעילות הגופנית הספציפית שהיא עשתה, הגולשים ישקיעו זמן רב יותר בקריאת המאמר וכך דירוג הכתבה יעלה. 

ככל שיהיו לכם יותר כתבות כאלה, כך דירוג האתר הכללי יעלה.


אז איך התוסף יוסט – Yoast SEO קשור לכל זה? 

הרבה אנשים מכירים או שמעו על התוסף יוסט Yoast SEO אך רוב האנשים לא יודעים איך להגדיר אותו ואיך להשתמש בו נכון. 

התוסף יוסט – Yoast SEO עוזר לנו לייעל את הנראות של האתר והפוסטים שלנו ולשפר את הצורה בה הם יוצגו בגוגל.

יוסט SEO עוזר לנו להבין אם הצבנו מספיק קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים, בגילוי תקלות בעמודים מסויימים, בשיפור המטה-טייטל ומטה-דיסקריפשין שלנו (הסבר בהמשך) ועוד.

להורדת התוסף יוסט SEO לחצו כאן.


אז יאללה בואו נתחיל.

במדריך הזה אני אעבור על הדברים (יחסית) בקצרה.

כדי להבין הרבה יותר טוב אני ממליצה לראות את הסרטון:


המאמר הזה הולך להתחלק לשלושה חלקים:

  1. חלק 1: התקנת התוסף יוסט SEO והגדרות כלליות

  2. חלק 2: הגדרות לאחר התקנת התוסף יוסט SEO

  3. חלק 3: שיפור וייעול הפוסטים בעזרת התוסף יוסט SEO


חלק 1: התקנת התוסף יוסט – Yoast SEO והגדרות כלליות

נגש ללוח בקרה > תוספים > תוסף חדש > יוסט SEO

תוסף יוסט YOAST SEO

 

עכשיו כשהתווסף לנו אזור SEO של התוסף יוסט ללוח הבקרה נלחץ על אזור ‘כללי’.

כעת נגש לאשף ההתקנה של יוסט SEO ונתחיל.
תוסף יוסט - YOAST SEO


1. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – סביבה.

האם האתר מוכן לעלות לאוויר ולהיות מאונדקס (לתת לגוגל להיכנס ולסרוק אותו) או שהוא עדיין בשלבי הכנה? בחרו את האופציה המתאימה עבורכם.

אשף ההתקנה יוסט
2. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – בחירת סוג האתר.

אם אתם לא בטוחים כרגע בחרו ב’אחר’. תמיד אפשר לחזור ולשנות.

אשף ההתקנה יוסט
3. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – לוגו וחיבור לרשתות חברתיות:

  • האם העסק שלכם הוא ארגון או אדם.
  • לוגו החברה
  • כתובת עמוד הפייסבוק העסקי שלכם
  • ורשתות חברתיות לפי הצורך
    אשף ההתקנה יוסט
    אשף ההתקנה יוסט

4. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – נראות במנועי חיפוש

בחרתי להציג את הפוסטים והעמודים ולא להציג את הטמפלטים.

אשף ההתקנה יוסט

 

5. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – מחברים מרובים

אשף ההתקנה יוסט

 

6. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – הגדרות כותרת

כאן נוכל למלא את:

  • שם האתר
  • סוג המפריד שנרצה שיוצג בגוגל.
    לדוג’: kualityweb – בניית אתרים איכותיים או kualityweb | בניית אתרים איכותיים.

אשף ההתקנה יוסט

 

7. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – הצעות נוספות – פשוט לדלג

אשף ההתקנה יוסט

 

8. אשף התקנת התוסף יוסט SEO – הצלחנו!!  🙂

נסגור ונחזור ללוח הבקרה של וורדפרס.
אשף ההתקנה יוסט


חלק 2 – הגדרות בסיסיות לאחר התקנת התוסף Yoast SEO

1. הגדרות התוסף בלוח הבקרה – אזור כללי

הגדרות בלוח הבקרה – כללי > מאפיינים

כאן נשאיר הכל כמו שהוא.

שימו לב שהתוסף יוסט עושה לנו חיים קלים ויוצר עבורנו מפת אתר באופן אוטומטי ולנו נותר לשדר אותה לגוגל.

תוסף יוסט - YOAST SEO


הגדרות בלוח הבקרה – כללי > כלי מנהלי אתרים

אימות כלי מנהלי אתרים וחיבור לקונסלת החיבור של גוגל – Google Search Consol (לשעבר webmaster tool).

במדריך הכתוב לא אסביר איך לבצע את החיבור לגוגל סרץ’ קונסול. אם אתם לא יודעים איך עושים את זה, אתם מוזמנים לצפות בסרטון בדקה מס’.. 

תוסף יוסט - YOAST SEO

 

בסופו של דבר אמור להיות מוטמע כאן קוד כזה:

תוסף יוסט - YOAST SEO


2. הגדרות התוסף בלוח הבקרה – אזור תצוגת חיפוש

הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש – כללי

כאן בגדול אין הרבה מה לעשות מכיוון שכבר הגדרנו את הדברים האלה באשף ההתקנה של התוסף יוסט.

תוסף יוסט - YOAST SEO


הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש > סוג התוכן > פוסטים.

שינויים שביצעתי באזור הזה:

  • מחקתי את כיתוב העמוד – Page – מהכותרת
  • הוספתי ב- Meta Description קישור לתיאור הפוסט ספציפי (לחצו % ואז E ובחרו באפשרות של Excerpt)
    הגדרות פוסטים ליוסטהגדרות פוסטים ליוסט

חזרתי על הפעולה הזאת גם באזור עמודים, טמפלטיים והספריה שלי.


הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש – מדיה

משאירה את זה כמו שזה ולא משנה כלום.
הגדרות מדיה ליוסט


הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש > טקסונומיות

קטגוריות – כאן בתיאור הדיסקריפשין אני נותת תיאור מלא שאני רוצה שיופיע לי עבור כל סוגי הקטגוריות שמופיעות בגוגל.

אתם יכולים לבחור לתת משהו ספציפי עבור כל קטגוריה או בכלל לבטל את האופציה שלה להופיע במנועי החיפוש.

הגדרות קטגוריות ליוסט

עבור תגיות ביצעתי את אותה הפעולה.

עבור פורמטים (ארכיונים) בחרתי שלא לתת לגוגל להציג במנועי החיפוש.

הגדרות פורמטים ליוסט


הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש > ארכיונים

את הארכיונים בחרתי לבטל מהצגתם בגוגל.

הגדרות ארכיונים ליוסט


הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש > פירורי לחם

כרגע השארתי כמו שזה. אתם יכולים לבחור לתת את השמות שאתם רוצים שאיתם יוצגו פירורי הלחם (הסבר בסרטון).

הגדרות פירורי לחם ליוסט

הגדרות בלוח הבקרה – תצוגת חיפוש > RSS 

לא לגעת – להשאיר כמו שזה.

הגדרות RSS ליוסט


חלק 3 – שיפור וייעול הפוסטים בעזרת התוסף יוסט SEO

זהו! הגדרנו כמו שצריך גם את אשף ההתקנה וגם את ההגדרות הכלליות של התוסף יוסט בלוח הבקרה 🙂

עכשיו מתחילה העבודה שלכם.

מה זה אומר?

כעת נותר לכם לעבור בכל הפוסטים והעמודים שלכם ולתת להם את כל ההגדרות המתאימות.

בסרטון הזה אני מסבירה בדיוק איך לעשות את זה ואיך להתמודד עם תקלות שיוסט מציגה לנו (זמנים לסרטון בהמשך): 

זמנים בסרטון – Time Code:
0 – 3:35 הקדמה –
למה חשוב להתקין את התוסף יוסט?
איך גוגל יודעת אם האתר שלי רלוונטי?
מה הכי חשוב כדי להתקדם בגוגל?

3:50 – 8:00 – חלק 1 – אשף ההתקנה של יוסט
8:30 – 18:00 חלק 2 – הגדרות כלליות בלוח הבקרה
19:00 – חלק 3 – שיפור וייעול הפוסטים
21:00 מעבר על הגדרת Meta Box בפוסט לדוגמא
22:10 הגדרת מטה טייטל – Meta Tittle
23:00 הגדרת ביטוי סלאג – Slag
23:30 הגדרת מטה דיסקריפשין – Meta Description
25:00 הגדרת ביטויי מפתח
27:00 תוצאות ניתוח ותיקון תקלות
39:00 הפתעה!

 


המדריך הזה עזר לכם? שתפו עם חברים שיש להם אתר וורדפרס ועזרו להם גם 😊

לעוד מדריכים שעולים באתר וביוטיוב עקבו אחרי עמוד הפייסבוק שלי – קואליטי ווב – כאן בקישור.


 

 

Share this with friends

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)