שיעור 9 – קידום ביוטיוב בעזרת יצירת סרטונים | מדריך קידום אורגני יצירתי 2021

קידום ביוטיוב, צילום סרטונים, העלאת סרטונים ליוטיוב

שיעור 9 – קידום ביוטיוב (יצירת סרטונים) 

לא פחות חשוב מכתיבת מאמרים לאתר, כדי להצליח להתקדם בגוגל אנחנו רוצים גם לצלם סרטונים תואמים ליוטיוב, לייצר מצב של קידום ביוטיוב ולחזק את העסק שלנו בשתי הפלטפורמות יחד!

בשיעור הזה נדבר על איך לעשות אפיון לסרטונים, מה חשוב להכין לפני שמתחילים לצלם ומה חשוב לזכור לעשות שיעזור לנו למשוך את הגולשים להקליק על הסרטונים שלנו 🙂

אז יאללה, שנתקדם? 😉

 

 


קידום ביוטיוב – זה אפשרי? 🙂

ההגיון הוא כזה:

יוטיוב שייכת לגוגל.

גוגל אוהבת תכנים איכותיים.

אם כדי להתקדם בגוגל צריך להעלות מאמרים איכותיים שכתובים בצורה נכונה ועם הגדרות SEO,

אז כדי להתקדם ביוטיוב אנחנו צריכים להעלות סרטונים איכותיים וגם אותם להגדיר בצורה נכונה.

ברגע שאנחנו גם מעלים מאמרים, גם יוצרים סרטונים וגם מחברים בינהים (כלומר לכל מאמר באתר יש סרטון מחובר ומקושר אליו),

אנחנו מגבירים את הסיכוי שלנו להתקדם בשתי הפלטפורמות יחד!

נפלא, לא?

אז עכשיו כל מה שנותר לנו אחרי שכתבנו מאמרים, זה לאפיין ולצלם סרטונים, להעלות אותם ליוטיוב ולחבר בין המאמר באתר לבין הסרטון המתאים ביוטיוב ולחזק את הנכסים שלנו 🙂

 

אפיון סרטונים

לפני שאנחנו מתחילים בשלב יצירית הסרטונים – חשוב מאוד לעשות להם אפיון.

בשביל שזה יקרה בצורה הטובה ביותר,

חשוב מאוד שנדע מה אנחנו רוצים להעביר בכל אחד מהשיעורים. 

חשוב לא להתפזר בסרטונים עצמם. 

 

לכן מראש, בבחירת הנושא המרכזי וגם בהקמת תכנית פעולה,

נרצה לחלק את הסרטונים בצורה כזאת שכל אחד מהם מתמקד בנושא אחד ספיציפי או עונה על שאלה מסויימת שיש לקהל.

 

השאלות הקטנות והספיציפיות,

צריכות בסופו של דבר להתממשק ל”שאלה הגדולה” או בעצם לפתרון הבעיה הגדולה יותר שיש לקהל שלכם.

 

בגלל שהרעיון הכללי של התכנית שלי לקידום הוא ליצור את התכנים גם באתר וגם ביוטיוב בצורה דומה ומתממשקת,

אני יכולה להיעזר במאמרים שכתבתי.

 

אפשר לתמלל אותם ולהקריא אחד לאחד,

ואפשר גם לכתוב את המסרים שאני רוצה להעביר בנקודות ופשוט לדבר מהבטן.

 

אם אתם עוסקים בתחום שקשור בהסברה טכנית, תרצו כנראה לצלם מסך תוך כדי.

אני ממליצה על תוכנת הצילום והעריכה camtasia. נוחה לשימוש ותפעול, עליה נרחיב בשיעור מספר 11.

 

כשאנחנו מכינים את האפיון לסרטונים נרצה לכתוב:

  1. מה המסרים שאנחנו רוצים להעביר?
  2. איך אנחנו רוצים להעביר את המסרים הללו?
  3. מה חשוב שיהיה בפתיח
  4. תוכן הסרטון בנקודות או במדויוק
  5. סגיר והנעה לפעולה

 

צילום סרטונים

הכי פשוט בעולם – עם טלפון נייד.

חשוב שתיהיה איכות סאונד וצילום ברמה טובה, אך זה לא חייב להיות עם הציוד הכי מתקדם שיש.

הדגש הכי חשוב כאן זה נתינת ערך אמיתי ואיכותי. 

נזכור שכשהתכנים שלנו איכותיים > הגולשים מרוצים > גוגל מרוצה > אנחנו מתקדמים בגוגל! 😉

 

במידה ואתם צריכים להסביר משהו טכני עם צילומי מסך – אני ממליצה להשתמש בתוכנה קמטסיה ובשיעור עריכת סרטונים עם קמטסיה אני מראה איך לצלם ולערוך איתה.


 

קידום ביוטיוב יחד עם החשש להיחשף

אם אתם חוששים להצטלם או להיחשף, 

אני מזמינה אתכם לשאול את עצמכם את השאלה הבאה:

האם החשש הזה להיחשף הוא אמיתי,

או רק חשש שנמצא אצלי בראש?

 

וגם, 

מה ייתכן שאני מפסיד.ה ברגע זה,

בגלל החשש הזה?

 

אם אתם רוצים להגיע לנקודה מסויימת, אבל מה שעוצר אתכם זה החשש מלהיחשף – אז תבינו דבר אחד:

יצאתם בבוקר מהבית? אתם חשופים!

אנחנו נחשפים לאנשים ואנשים נחשפים אלינו כל הזמן. 

הפחד שמונע מאיתנו לעשות דברים שאנחנו אוהבים רק יישאר שם ויתגבר אם ניתן לו מקום.

אז אני לא אומרת להתעלם מההרגשה הפנימית,

אלא פשוט – להיות עם הפחד/ חשש הזה ולהמשיך לפעול יחד עם זאת.

 

זה חייב להיות מושלם?

כמובן שלא!

עדיף לצאת מנקודת הנחה ש- לא. זה לא יהיה מושלם.

הסרטון הראשון שלי לקח לי לצלם, לערוך ולשחרר החוצה כמעט חודשיים. אני לא רוצה שזה יקרה גם לכם. 

עדיף פשוט להתחיל ולהשתפר עם הזמן.

 

צילום תמונה ראשית

בשיעור הבא, יצירת תמונה ראשית בקאנבה,

נראה איך לערוך תמונה ראשית בהקשר לסרטון ולשים אותה כתמונה ראשית למאמר וגם ל thumbnail של יוטיוב. 

בעזרת התמונה, אנחנו יכולים לגרום לגולשים להסתקרן ממה שהולך להיות בסרטון ולהיכנס ולצפות בו.

אז כשאנחנו מצלמים את הסרטונים,

חשוב גם לצלם כמה תמונות שיכולות לרמז בצורה מצחיקה/ מסקרנת על מה הולך לקרות בסרטון.

 


סימון V ב-צ’קליסט שלנו 🙂 

אחרי שסיימנו לעשות אפיון וצילום לסרטונים – אפשר לסמן בV את אפיון ויצירת הסרטונים בגיליון שלנו, לשחרר לעצמנו עוד דופמין ולהמשיך לשלב הבא 🙂

קובץ טמפלייט להורדה למחקר מילים ומתחרים והכנת תכנית פעולה

 

 

 


קידום אורגני ויצרתי בגוגל, בא לך גם?

כל הפרטים לגבי התכנית נמצאים כאן – תכנית לווי קידום אורגני יצירתי בגוגל.

אשמח לראות אתכ׋ בתכנית ולסייע לכ׋ להתקדם בגוגל, להפסיק לעבוד קשה ולהתחיל למשוך אליכ׋ את הלקוחות שבאמת מתאימ׊׋ לכ׋ 🙂

 


אל תפספסו את שאר השיעורים במדריך קידום אורגני בגוגל SEO והרשמו לניוזלטר.

קידום אורגני, קידום בגוגל, קידום אורגני SEO, איך להתקדם בגוגל, SEO, קידום אתרים, פיתוח יצירתיות, איך לחשוב יצירתי, קידום ביוטיוב.

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

הרשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים על תכנים חדשים שיוצאים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :) 

זה ניהיה פופולרי היום להגיד שלא אחפור לך במייל,

אבל אם באמת בא לך לקדם את האתר והעסק שלך, נראה לי שהדרך הכי טובה היא להירשם לניוזלטר ולא לפספס תכנים חדשים שעולים ;)