מה היא תוצאת אפס בגוגל? איך משיגים תוצאת אפס בגוגל?

תוצאת אפס,zero results

אז מהי תוצאת אפס?

אם תכתבו בגוגל ‘עצמאות 2021’, בתוצאה הראשונה תצא לכם תשובה המספקת שני תאריכים: תאריך ושעה לתחילת היום ותאריך ושעה לסוף.

התוצאה תיהיה מוצגת בלי ספויילר ובלי שתצטרכו להיכנס לאתר מסויים כדי לבדוק את הנתונים האלה.

הפיצ’ר הזה – תוצאת אפס (zero results), יצא בשנת 2018 ומאז גוגל רק הולכת ומשפרת אותו.

מהי תוצאת אפס

 

 

המטרה של גוגל ביצירת הפיצ’ר הוא ברור – להציג תוצאה במינימום זמן עבור הגולשים שלה, בלי שהם יצטרכו לבצע פעולה נוספת.

בשל כך, גוגל הופכת עצמה מ’סתם’ מנוע חיפוש –> למנוע תגובה.

כלומר, גוגל כבר לא רק מפנה את הגולשים לאתרים סמכותיים שיספקו את המענה הנכון, אלא מספקת את המענה הזה בעצמה וכך למעשה הופכת להיות גורם בר סמכות באוסף גדול מאוד של תחומים.

——–

ומה יוצא לנו, בעלי ובעלות האתרים מזה?

על פניו, נראה שתוצאות אפס, במקרה הזה, יכולות לבוא לרעתנו, מהסיבה שהתוצאה כבר מוצגת לגולשים, אז למה שהוא יטרח להיכנס לאתר שלי ולקרוא את המאמר שכתבתי?

אבל אם נחשוב על זה לעומק, כאשר האתר שלנו מצליח להציג תוצאות אפס במקום הראשון בגוגל, זה בהחלט יכול ליצור השפעה חיובית על נראות ומקצועיות האתר שלנו.

מה הכוונה?

אם גולש חיפש שאילתא מסויימת, למשל עצמאות 2021, והאתר שלנו מציג את התאריכים המדוייקים לכך, ובנוסף, אותה כתבה או מאמר מכילים גם אירועים נוספים לקראת יום העצמאות, הסיכוי של הגולש ללחוץ על המאמר שלנו, גדולה יותר.

 

כך למשל אני עשיתי, כאשר כתבתי מאמר על סוגי שרתי אחסון קיימים.

בתמונה ניתן לראות, שמתוך המאמר שכתבתי, גוגל “שלפה” את התוכן העיקרי והציגה אותו כתוצאת אפס.

מה זה תוצאות אפס

 

עכשיו,

גולש שחיפש ‘סוגי שרתים’ בגוגל ונתקל בתוצאה אפס שמסכמת לו באופן מאוד כללי על סוגי השרתים הקיימים, כנראה שגם יכנס לכתבה כדי להרחיב את הידע על סוגי השרתים הקיימים.

 

אז גם אם אנחנו מגיעים לתוצאת אפס, יש לנו עדיין הזדמנות לספק לגולשים שלנו ערך נוסף, אם המאמר וכותרת המאמר, מעניינים מספיק.

 

אז איך להיות אתר עם תוצאת אפס בגוגל?

האמת היא, שהגילוי על זה שאחד המאמרים שלי מופיע כתוצאת אפס, היה גילוי מרעיש במיוחד וממש במקרה.

כשבדקתי את נתוני האתר בגוגל סרץ’ קונסול, שמתי לב שהרבה אנשים מחפשים את המונח ‘סוגי שרתים’ בגוגל ושיש לי הרבה קליקים אורגניים עליו.

אז עשיתי את החיפוש בעצמי ואז ראיתי – אני בתוצאת אפס!

להגיד לכם שאני יודעת בדיוק בדיוק איך עשיתי את זה יהיה לסטות מן האמת, אבל (!!!) – יש כמה קווים מנחים בהם ניתן להיעזר:

 

🔍 כתבו תוכן איכותי

טוב, זה לא חדש שבעידן של היום כתיבת תוכן איכותי זה שם המשחק. אבל באמת – הרבה יותר חשוב שהתוכן באתר שלכם יהיה איכותי מאשר כמותי.

כאשר גולשים מוצאים באתר שלכם תוכן מעניין ואיכותי, הם ימשיכו לגלוש בו ובכך יחזקו את האתר שלכם כרלוונטי ומקצועי בתחומכם.

גוגל מעריכה אתרים שהגולשים שלהם מבלים שם זמן ואף חוזרים אליהם שוב ושוב וכתוצאה מכך – מעלה להם את הדירוג.

 

🔍 התמקדו בתחום ספציפי

כאשר אתם כותבים בלוג שמתפרש על המון סוגי תכנים, הסיכוי שלכם להיראות סמכותיים בתחום הזה הוא נמוך יותר, בעיקר אם האתר שלכם חדש (אלא אם כן אתם אתרי חדשות ופורטלים גדולים שכבר ביססו את מקומם).

לכן חשוב להתמקד בהתחלה בתחום שלכם ולכתוב עליו ככל הניתן – ממש לתקוף אותו מכל הזוויות!

 

🔍 עשו סיכומים לגוגל

במאמר שכתבתי לדוג’, על סוגי שרתים, אני מפרטת המון על כל סוג שרת.

אז איך גוגל ידעה לתפוס דווקא את החלק הכי רלוונטי ולהציג אותו כתוצאת אפס?

את הקרדיט אני אתן לטכנולוגיה המרשימה של הזחלנים של גוגל, כי בחיי שלא היה לי קשר לזה.

בסה”כ כתבתי באמצע העמוד “ישנם 6 סוגי שרתים.. שרת 1.. שרת 2.. שרת 3.. וכו'”

כאשר הזחלנים של גוגל סרקו לי את האתר – הם הבינו שזה עונה על שאלה ספיציפית ונקודתית.

 

————-

 

במדריך החדש שלי, מדריך שדרוג אתרים, אני מציגה דברים שחשוב לעשות כאשר אנחנו רוצים לשפר את האתר שלנו מבחינה טכנית, עיצובית וקידום בגוגל. אל תפספסו אותו!

 

 

עקבו בפייסבוק והתעדכנו במאמרים וטיפים חשובים

מה אנשים אוהבים לקרוא כאן?

פוסטים אחרונים

הרשמו לניוזלטר וקבלו תכנים מגניבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להקים אתר איכותי שמותאם בול לצרכי העסק והמותג שלכם?

השאירו פרטים ואתם בחצי הדרך לשם :)